Abstract
Konserwacja i regulacja odbieraków prądu odbywa się podczas okresowych przeglądów technicznych lokomotyw i zespołów trakcyjnych. Stany rozregulowania lub nawet uszkodzenia odbieraków prądu, zagrażające ich poprawnej współpracy z siecią jezdną, mogą wystąpić pomiędzy przeglądami. Wskazane jest zatem częstsze kontrolowanie stanu technicznego odbieraków. Powyższy cel można osiągnąć bez zmniejszania dostępności pojazdów, poprzez kontrolę odbieraków w warunkach ruchowych - w trakcie przejazdu pociągów przez wybrane punkty linii kolejowej, zwłaszcza o dużym natężeniu ruchu.Opracowane zostało stanowisko monitoringu stanu technicznego odbieraków prądu w warunkach ruchowych (w skrócie: MOP - Monitoring Odbieraków Prądu). Pilotażowe stanowisko usytuowano na linii kolejowej 009 w pobliżu miejscowości Pszczółki. Funkcjonowanie systemu nie stwarza ograniczeń prędkości pociągów ani natężenia ruchu. Działanie systemu opiera się na kontroli dynamicznego oddziaływania ślizgacza na sieć trakcyjną, w celu wykrycia odbieraków o niewłaściwej sile nacisku. Stanowisko MOP opracowane zostało przez zespół Katedry Inżynierii Elektrycznej Transportu Politechniki Gdańskiej.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2012, Zakopane, październik 2012 strony 489 - 498
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Jarzębowicz L., Judek S., Karwowski K., Mizan M.: Stanowisko monitoringu odbieraków prądu w warunkach ruchowych// XV Ogólnopolska Konferencja Naukowa Trakcji Elektrycznej SEMTRAK 2012, Zakopane, październik 2012/ Kraków: PiT, 2012, s.489-498
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times
Recommended for you
Monitoring odbieraków prądu pojazdów kolejowych
- L. Jarzębowicz,
- S. Judek,
- K. Karwowski
- + 2 authors