Abstract
Omówiono krytycznie wymagania przepisów towarzystw klasyfikacyjnych dotyczące wytrzymałości doków pływających. Przedstawiono wyniki analizy MES sił wewnętrznych i naprężeń w kadłubie doku o długości podporowej 255m, obciążonego ciężarem masowca o długości między pionami 252m i masie 20900 ton. Pokazano wpływ na wartość sił redukcji w kilblokach i naprężenia takich czynników jak: rozłożenie balastu wyrównwczego w zbiornikach doku, sztywność na zginanie dna doku, zwiększona masa jednostkowa rejonu maszynowni statku w stosunku do części pozostałej, obniżenie wysokości podbudowy drewnianej na niektórych kilblokach.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Bogdaniuk M., Górecki Z., Puch W.: Strenght analysis of the floating dock-ship system.// . -., (2004),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 161 times