Theoretical and mathematical models of the torque of mechanical losses in a hydraulic rotational motor for hydrostatic drive
Abstract
W pracy przedstawiono modele teoretyczne i matematyczne momentu strat mechanicznych występujących w silniku hydraulicznym obrotowym o stałej teoretycznej chłonności qMt silnika na obrót wału (o stałej teoretycznej objętości roboczej VMt silnika) i o zmiennej chłonności qMgv = bM qMt na obrót wału (o zmiennej geometrycznej objętości roboczej VMgv silnika). Modele mają służyć badaniom laboratoryjnym i symulacyjnym strat energetycznych w silniku służącym ocenie sprawności energetycznej silnika i napędu hydrostatycznego.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
8
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 36 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-010-0024-1
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
Polish Maritime Research
no. 17,
pages 18 - 25,
ISSN: 1233-2585 - Language:
- English
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Paszota Z.: Theoretical and mathematical models of the torque of mechanical losses in a hydraulic rotational motor for hydrostatic drive// Polish Maritime Research. -Vol. 17, iss. nr 3 (66) (2010), s.18-25
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-010-0024-1
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times