Abstract
Łodzie ratunkowe są najczęściej jedynym środkiem ratunkowym dla ludzi podczas katastrofy statku na morzu. Powierzchnia wody w miejscu katastrofy może zapalić się wskutek rozlanych olejów czy ropy. Z powyższych względów powinny być przestrzegane zaostrzone kryteria przy budowie ładzi ratunkowych. I tak w kryterium minimalnych naprężeń należy uwzględnić składową naprężeń pochodzącą od pola temperatur. Wszystkie materiały przeznaczone na budowę łodzi ratunkowych powinny podlegać badaniom ogniowym. Dotychczas towarzystwa klasyfikacyjne stosują te badania wyłącznie do konstrukcji kadłuba łodzi i sztywnej jej pokrywy
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Logistyka
pages 605 - 609,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Królicka A., Trębacki K.: Uwagi do kryteriów stosowanych przy budowie łodzi ratunkowych z żywic poliestrowo-szklanych// Logistyka -Vol. 4,iss. 4/2014 (2014), s.605-609
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 33 times