ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ SKUTKÓW DUŻYCH KATASTROF KOLEJOWYCH - Publication - Bridge of Knowledge

Search

ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ SKUTKÓW DUŻYCH KATASTROF KOLEJOWYCH

Abstract

Przy ciągle rosnącej wielkości kolejowych przewozów towarowych z udziałem materiałów niebezpiecznych, coraz większego znaczenia nabiera bezpieczeństwo tych przewozów. W przypadku katastrofy należy minimalizować jej skutki. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy zostanie rozpoznany mechanizm rozprzestrzeniania się skutków katastrofy z udziałem materiałów niebezpiecznych. Pomocne tu jest modelowanie tych zjawisk.

Citations

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 103 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-SA open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej edition 25, pages 301 - 310,
ISSN: 1897-4007
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Mieloszyk E., Milewska A., Grulkowski S.: ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ SKUTKÓW DUŻYCH KATASTROF KOLEJOWYCH// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., iss. 25 (2017), s.301-310
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.21008/j.1897-4007.2017.25.23
Bibliography: test
  1. Ilość kolejowych przewozów towarowych z udziałem materiałów niebezpiecz- nych ciągle rośnie. W wyniku katastrof z udziałem materiałów niebezpiecznych mo- że dochodzić np. do pożarów, do skażenia powietrza, gruntu, wody. Katastrofy z udziałem materiałów niebezpiecznych są przyczyną wielu nieszczęść, śmiertelnych zatruć, poparzeń itp. W przypadku katastrofy należy minimalizować jej negatywne skutki. Znajomość właściwości i przebiegu zjawisk towarzyszących katastrofom kolejowym są pomocne przy ograniczaniu ich skutków. Właściwości zjawisk towa- rzyszących analizowanym katastrofom dobrze oddają ich modele matematyczne. open in new tab
  2. Bicadze A. W., Równania fizyki matematycznej, PWN, 1984.
  3. Borysiewicz M., Kacprzyk W., Oceny ryzyka w transporcie kolejowym materiałów niebezpiecznych. Cz. II -modele obliczeniowe. Ochrona Środowiska i Zasobów Na- turalnych, nr 54, 2012, 59-85.
  4. Burstyn I., Kromhout H., Johansen C., Langard S., Kauppinen T., Shaham J., Ferro G., Boffetta P., Bladder cancer incidence and exposure to polycyclic hydrocarbons among asphalt pavers, Occup Environ Med., 2007, 64(8), 520-526. open in new tab
  5. Edwards R., Functional analysis. Theory and applications, New York, 1965.
  6. Evans L. C., Partial Differential Equations, American Mathematical Society, 1998 (PWN, 2002).
  7. Feynman R. P., Leighton R. B., Sands M., Feynmana wykłady z fizyki, PWN, 2001. open in new tab
  8. Gheorghe A.V., Birchmeier J., Vamanu D., Papazoglou I., Kröger W.: Comprehen- sive risk assessment for rail transportation of dangerous goods: a validated platform for decision support, Reliability Engineering and System Safety, 88 (2005), 247-272. open in new tab
  9. Holnicki P., Kałuszko A., Żochowski A.: A microcomputer implementation of air quality forecasting system for urban scale. Microcomputer Applications, 13, No. 2, 1994, str. 76 -84.
  10. Mieloszyk E., Nieklasyczny rachunek operatorów w zastosowaniu do uogólnionych układów dynamicznych. Wydawnictwo PAN, Gdańsk 2008.
  11. Milewska A., A solution of non-linear differential problem with application to select- ed geotechnical problems, Archives of Civil Engineering. 1230-2945. Vol. 57, iss. 2 (2011), s. 187-197. open in new tab
  12. Roskam G. D., Comans R. N. J. : Availability and leaching of polycyclic aromatic hydrocarbons: Controlling processes and comparison of testing methods. Waste Ma- nagement (Elsevier), 2009, Vol.29, p.136-142. open in new tab
  13. Świdziński W., Mierczyński J.: Badania laboratoryjne zjawiska podatności cyklicznej w nawodnionym gruncie niespoistym. Inżynieria Morska i Geotechnika, R. 30, Nr 4, 2009, s. 271-280.
  14. Tihonow A. N., Samarski A. A., Równania fizyki matematycznej, PWN, 1963.
  15. Węsierski T., Majder-Łopatka M.: Wykolejenie się wagonów kolejowych z chlorem w Białymstoku. Analiza zdarzenia i możliwych scenariuszy. Bezpieczeństwo i Tech- nika Pożarnicza, Vol. 26 Issue 2, 2012, 71-80.
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 134 times

Recommended for you

Meta Tags