Abstract
Przy ciągle rosnącej wielkości kolejowych przewozów towarowych z udziałem materiałów niebezpiecznych, coraz większego znaczenia nabiera bezpieczeństwo tych przewozów. W przypadku katastrofy należy minimalizować jej skutki. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy zostanie rozpoznany mechanizm rozprzestrzeniania się skutków katastrofy z udziałem materiałów niebezpiecznych. Pomocne tu jest modelowanie tych zjawisk.
Citations
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 103 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej
edition 25,
pages 301 - 310,
ISSN: 1897-4007 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Mieloszyk E., Milewska A., Grulkowski S.: ROZPRZESTRZENIANIE SIĘ SKUTKÓW DUŻYCH KATASTROF KOLEJOWYCH// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., iss. 25 (2017), s.301-310
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.21008/j.1897-4007.2017.25.23
- Bibliography: test
-
- Ilość kolejowych przewozów towarowych z udziałem materiałów niebezpiecz- nych ciągle rośnie. W wyniku katastrof z udziałem materiałów niebezpiecznych mo- że dochodzić np. do pożarów, do skażenia powietrza, gruntu, wody. Katastrofy z udziałem materiałów niebezpiecznych są przyczyną wielu nieszczęść, śmiertelnych zatruć, poparzeń itp. W przypadku katastrofy należy minimalizować jej negatywne skutki. Znajomość właściwości i przebiegu zjawisk towarzyszących katastrofom kolejowym są pomocne przy ograniczaniu ich skutków. Właściwości zjawisk towa- rzyszących analizowanym katastrofom dobrze oddają ich modele matematyczne. open in new tab
- Bicadze A. W., Równania fizyki matematycznej, PWN, 1984.
- Borysiewicz M., Kacprzyk W., Oceny ryzyka w transporcie kolejowym materiałów niebezpiecznych. Cz. II -modele obliczeniowe. Ochrona Środowiska i Zasobów Na- turalnych, nr 54, 2012, 59-85.
- Burstyn I., Kromhout H., Johansen C., Langard S., Kauppinen T., Shaham J., Ferro G., Boffetta P., Bladder cancer incidence and exposure to polycyclic hydrocarbons among asphalt pavers, Occup Environ Med., 2007, 64(8), 520-526. open in new tab
- Edwards R., Functional analysis. Theory and applications, New York, 1965.
- Evans L. C., Partial Differential Equations, American Mathematical Society, 1998 (PWN, 2002).
- Feynman R. P., Leighton R. B., Sands M., Feynmana wykłady z fizyki, PWN, 2001. open in new tab
- Gheorghe A.V., Birchmeier J., Vamanu D., Papazoglou I., Kröger W.: Comprehen- sive risk assessment for rail transportation of dangerous goods: a validated platform for decision support, Reliability Engineering and System Safety, 88 (2005), 247-272. open in new tab
- Holnicki P., Kałuszko A., Żochowski A.: A microcomputer implementation of air quality forecasting system for urban scale. Microcomputer Applications, 13, No. 2, 1994, str. 76 -84.
- Mieloszyk E., Nieklasyczny rachunek operatorów w zastosowaniu do uogólnionych układów dynamicznych. Wydawnictwo PAN, Gdańsk 2008.
- Milewska A., A solution of non-linear differential problem with application to select- ed geotechnical problems, Archives of Civil Engineering. 1230-2945. Vol. 57, iss. 2 (2011), s. 187-197. open in new tab
- Roskam G. D., Comans R. N. J. : Availability and leaching of polycyclic aromatic hydrocarbons: Controlling processes and comparison of testing methods. Waste Ma- nagement (Elsevier), 2009, Vol.29, p.136-142. open in new tab
- Świdziński W., Mierczyński J.: Badania laboratoryjne zjawiska podatności cyklicznej w nawodnionym gruncie niespoistym. Inżynieria Morska i Geotechnika, R. 30, Nr 4, 2009, s. 271-280.
- Tihonow A. N., Samarski A. A., Równania fizyki matematycznej, PWN, 1963.
- Węsierski T., Majder-Łopatka M.: Wykolejenie się wagonów kolejowych z chlorem w Białymstoku. Analiza zdarzenia i możliwych scenariuszy. Bezpieczeństwo i Tech- nika Pożarnicza, Vol. 26 Issue 2, 2012, 71-80.
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 134 times