Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej

Abstract

Mała sprawność silników cieplnych umożliwia ogrzewanie wnętrza autobusów i innych pojazdów napędzanych paliwami płynnymi i gazowymi energią chłodzenia układu. W odróżnieniu od silników spalinowych, elektryczne układy napędowe charakteryzują się wysoką sprawnością energetyczną, która w obecnym rozwoju techniki osiąga poziom 90–95%. Oznacza to, że ogrzewanie wnętrza pojazdu możliwe jest jedynie za pomocą energii elektrycznej pobieranej z sieci trakcyjnej. W artykule przedstawiono analizę wpływu temperatury na energochłonnośc trolejbusów.

Authors (2)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Technika Transportu Szynowego pages 40 - 42,
ISSN: 1232-3829
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Bartłomiejczyk M., Połom M.: Wpływ temperatury powietrza na energochłonność elektrycznego transportu miejskiego na przykładzie gdyńskiej komunikacji trolejbusowej// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 11 (2013), s.40-42
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 106 times

Recommended for you

Meta Tags