Abstract
Artykuł ma na celu przedstawienie wybranych technik optymalizacji kodu pixel shaderów w wersji 2.0. Omówiona została specyfika programowania Pixel Shaderów 2.0 oraz przedstawiony został język programowania niskopoziomowego, którego znajomość jest przydatna w procesie optymalizacji kodu pixel shaderów. Nastepnie na przykładzie Pixel Shadera realizującego efekt Screen Space Ambient Occlusion pokazane zostały wybrane metody optymalizacji kodu pixel shaderów, w efekcie czego generowany kod wynikowy prezentowanego pixel shadera zostaje skrócony kilkukrotnie, a zaoszczędzone w ten sposób instrukcje mogą zostać wykorzystane w celu podniesienia jakości otrzymanego efektu.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Inżynieria Gier Komputerowych : materiały konferencyjne V Ogólnopolskiej Konferencji Inżynierii Gier Komputerowych Siedlce, 4-6 kwietnia 2008 strony 95 - 117
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Kluczek K.: Zaawansowane techniki optymalizacji Pixel Shaderów 2.0// Inżynieria Gier Komputerowych : materiały konferencyjne V Ogólnopolskiej Konferencji Inżynierii Gier Komputerowych Siedlce, 4-6 kwietnia 2008/ ed. red nauk: J. Tchórzewski, P. Świtalski, Ł. Rozbicki, T. Sitkiewic, M. Stefaniuk. Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2008, s.95-117
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 208 times