Abstract
Celem pracy było przeanalizowanie możliwości rozwoju i zagospodarowania portu w Elblągu w oparciu o scenariusz bazowy (ograniczone nakłady, horyzont krótkoterminowy) i maksymalny (duże nakłady, perspektywa długoterminowa). Stwierdzono, iż kluczowymi inwestycjami warunkującymi dalszy rozwój portu są: modernizacja i regulacja dróg wodnych prowadzących do portu Elbląg oraz samego akwenu portowego, oraz budowa nowego mostu w Nowakowie. Kolejnymi inwestycjami, które przy stosunkowo niewielkich nakładach istotnie zwiększyły by potencjał przeładunkowy portu są: modernizacja i zwiększenie pojemności elewatora oraz modernizacja i wykorzystanie nabrzeża na terenie elektrociepłowni. Najbardziej złożoną i kosztochłonną inwestycją, lecz umożliwiającą nadanie portowi w Elblągu roli regionalnego węzła intermodalnego, byłaby budowa nowego wielofunkcyjnego terminalu przeładunkowego z możliwością obsługi kontenerów. Jako swego rodzaju „suchy port”, nowy terminal miałby możliwość pełnienia funkcji terminalu dowozowego do portów morskich Trójmiasta. W pracy wskazano potencjalne lokalizacje proponowanych obiektów, ich koncepcje zagospodarowania przestrzennego, a także przedstawiono sugestie dotyczące rozwiązań technologicznych dla poszczególnych obszarów portowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2016 Inżynieria Morska i Geotechnika [Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska])
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Inżynieria Morska i Geotechnika
pages 301 - 312,
ISSN: 0867-4299 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Krośnicka K., Zavorotynskiy N.: Zarys koncepcji rozwoju portu Elbląg// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., nr. 5 (2016), s.301-312
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 213 times