ISSN:
Punkty Ministerialne: Pomoc
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
Rok 2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
Rok | Punkty | Lista |
---|---|---|
2024 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024 |
2023 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023 |
2022 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2021 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2020 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2019 | 5 | Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022) |
2018 | 0 | niepunktowane |
2017 | 0 | niepunktowane |
2016 | 0 | niepunktowane |
2015 | 0 | niepunktowane |
2014 | 0 | niepunktowane |
2013 | 0 | niepunktowane |
Impact Factor:
Prace opublikowane w tym czasopiśmie
Filtry
wszystkich: 29
Katalog Czasopism
Rok 2023
-
Miniatura, mały format, duże możliwości
PublikacjaMINIATURA to program Narodowego Centrum Nauki przeznaczony do realizacji pojedynczego działania naukowego z zakresu badań podstawowych. Zrównoważona dystrybucja środków w MINIATURZE, zarówno pod względem typów jednostek naukowych, jak i województw, pokazuje, że MINIATURA jest ważną formą wsparcia finansowego w ofercie grantowej NCN, która dobrze odpowiada na zapotrzebowanie mniejszych ośrodków na tzw małe granty
-
Nie taki szary PRL.
PublikacjaRecenzja książki: M. Kochanowski, Karnawał 1956-1968.
-
Senat ufa swojej młodzieży.
PublikacjaRecenzja książki: P. Abryszeński, Politechnika Gdańska 1968-1980. Portret społeczno-polityczny.
Rok 2022
-
Korelacja ujemna : publikacje w MDPI a wskaźnik sukcesu w grantach NCN
PublikacjaCelem niniejszego opracowania jest odpowiedź na pytanie, czy istnieje związek pomiędzy liczbą publikacji w czasopismach wydawnictwa MDPI przypadającą na daną jednostkę naukową, a jej wskaźnikiem sukcesu w konkursach Narodowego Centrum Nauki. W artykule prezentowane są wyniki zestawienia udziału procentowego publikacji MDPI w całkowitej liczbie publikacji danej jednostki naukowej z 2019 r., z jej wskaźnikiem sukcesu w pozyskiwaniu...
Rok 2021
-
Samorządy i nauka
Publikacjainansowanie nauki w Polsce powinno dążyć do modelu, w którym są trzy źródła funduszy dla nauki: budżet centralny, budżety samorządów terytorialnych oraz przedsiębiorców. Obecnie zwłaszcza trzecie ze źródeł jest relatywnie słabo zaangażowane w rozwój nauki, być może jest to związane częściowo ze zbytnią dominacją budżetu centralnego w finansowaniu naszej nauki. Z kolei dla samorządów wojewódzkich inwestycje w uczelnie powinny być...
Rok 2020
-
Zarządzanie danymi badawczymi i ich udostępnianie
PublikacjaZarządzanie danymi badawczymi (Research Data Management) to temat, który jest dyskutowany i przybiera na znaczeniu od wielu lat. Podstawową przesłanką do odpowiedniego zarządzania danymi jest właściwe i efektywne wykorzystywanie publicznych funduszy. Instytucje i organizacje finansujące badania naukowe podkreślają, że fundusze przeznaczane na granty badawcze w dużej mierze się marnują. Dane, będące wynikami prac badawczych, nie...
Rok 2016
-
Budowania kapitału społecznego można się nauczyć
PublikacjaAutorzy wskazali zasadność rozszerzenia trzeciej misji uczelni o kształtowanie relacji z otoczeniem społecznym, w tym z organizacjami trzeciego sektora. Rozważania zilustrowano przykładami.
-
Kij i marchewka do lamusa
PublikacjaMierzenie osiągnięć za pomocą wskaźników ilościowych nie motywuje, lecz stresuje, gdyż powoduje skutki uboczne analogiczne do tych, które towarzyszą metodzie kija i marchewki. Dlatego autor artykułu proponuje inne podejście do motywowania nauczycieli akademickich oparte na pracy Daniela Pinka pt. "Drive"
-
SpongeGrafen podbija nanoświat
PublikacjaInteresuje mnie to, jak SpongeGrafen sprawdziłby się jako bioelektroda w bioogniwach paliwowych. Urządzenia te wytwarzają prąd na drodze reakcji chemicznych. Jako paliwo wykorzystują np. glukozę oraz tlen, w które bogate są m.in. płyny ustrojowe i krew człowieka. Takie bioogniwo może więc służyć jako źródło prądu w małych urządzeniach, które można by wszczepić do organizmu człowieka.
Rok 2015
-
Na skrzyżowaniu, czy na rondzie
PublikacjaOd pewnego czasu obserwuję polaryzację poglądów na temat roli uniwersytetu. Jest ona widoczna zarówno w środowisku akademickim, jak i w jego otoczeniu. Oto kilka przykładów: Wyznawcy krajowych ram kwalifikacji (krk) okopali się na swoich stanowiskach i nie przyjmują do wiadomości opinii znaczącej części środowiska akademickiego, która widzi w krk wyłącznie biurokratyczne uciążliwości. Na szczęście ci pierwsi dostrzegli już pewne...
-
Trzy misje, trzy ścieżki kariery
PublikacjaWspółczesna uczelnia ma do wypełnienia trzy misje, z których pierwszą jest kształcenie, drugą działalność naukowo-badawcza, a trzecią kreowanie wzajemnych relacji z otoczeniem, których efektem ma być upowszechnianie i popularyzacja wyników badań oraz ich wdrażanie, w tym komercjalizacja. Trzecia misja ma służyć większemu niż dotychczas angażowaniu się instytucji akademickich w procesy rozwoju społecznego na różnych poziomach: ekonomicznym,...
Rok 2013
-
Newralgiczne odwołania
PublikacjaW artykule podniesiono problem znaczenia odwołań w parametryzacji jednostek naukowych, sugerując, aby nie traktować go zbyt biurokratycznie
Rok 2010
-
Budowanie relacji partnerskich
PublikacjaArtykuł opisuje rzemieślniczą sztukę budowania relacji partnerskich na polskich uczelniach. W tym celu posłużono się doświadczeniami Politechniki Gdańskiej - opracowano trójkąt relacji partnerskich pod kątem braku relacji partnerskich pomiędzy poszczególnymi grupami relacji uczelnianych: "Obserwując zmiany zachodzące w społeczeństwie można zauważyć, iż wśród ludzi wzrasta świadomość znaczenia dobrych relacji wzajemnych. Trend ten...
Rok 2004
-
Akredytacja i co dalej
PublikacjaAutor wskazuje, że najbliższe lata nie będą łatwe dla wielu kierunków studiów, w tym również tych, które uzyskały pozytywną oceną Państwowej Komisji Akredytacyjnej i spoczną na laurach. Gra o pozyskanie kandydatów na studia bowiem trwa, a rynek usług edukacyjnych jest coraz bardziej konkurencyjny.
Rok 2003
-
Dobro i odpowiedzialność
PublikacjaArtykuł zawiera najważniejsze ustalenia i zobowiązania ministrów edukacji z 40 krajów, którzy spotkali się w Berlinie w dniach 18-19 września 2003 roku w ramach procesu bolońskiego. Celem procesu bolońskiego jest zbudowanie europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego do 2020 roku.
-
Jaki znak twój?
PublikacjaArtykuł porusza problem nieumiejętnego kreowania tożsamości wizualnej przez uczelnie polskie.
-
Sztywna elastyczność
PublikacjaAutor stawia pytanie czy można sobie wyobrazić studia na różnych poziomach kształcenia, realizowane na różnych kierunkach studiów w ramach wydziału, uczelni czy nawet we współpracy różnych uczelni? Obecnie obowiązujące przepisy sprawiają, że na studia drugiego stopnia można podjąć jedynie na kierunku pokrewnym do kierunku ukończonych studiów zawodowych. W opinii autora jest to sprzeczne z ideą Deklaracji Bolońskiej. Autor postuluje,...
Rok 2002
-
ABC
PublikacjaAutor dostrzega konieczność podejmowania prób adaptacji nowoczesnych narzędzi stosowanych w biznesie do oceny efektywności funkcjonowania instytucji akademickich. W artykule wskazano możliwość wykorzystania do tego celu rachunku kosztów działań ABC. Podstawowymi warunkami wdrożenia tej metody jest przekonanie środowiska akademickiego a zwłaszcza kierownictwa akademickiego uczelni o celowości przeprowadzenia szczegółowej analizy...
-
Pomagamy zabierając
PublikacjaAutor wskazuje, że w sytuacji braku środków finansowych z budżetu przeznaczanych na szkolnictwo wyższe, władze uczelni powinny uczynić wszystko, aby nie doprowadziło to do pogłębienia się nierówności edukacyjnych. Biorąc pod uwagę fakt, iż w przypadku funduszu pomocy materialnej realne możliwości pozyskiwania środków, nie obciążających studencką kieszeń są niewielkie, władze uczelni powinny minimalizować koszty pośrednie obciążające...
-
Szkolnictwo wyższe w Irlandii
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji
-
Szkolnictwo wyższe w Norwegii
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji
-
Szkolnictwo wyższe w Portugalii
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.
-
Szkolnictwo wyższe w Republice Federalnej Niemiec
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.
-
Szkolnictwo wyższe w Szwecji
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.
-
Szkolnictwo wyższe w Wielkiej Brytanii
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.
-
Szkolnictwo wyższe we Włoszech
PublikacjaArtykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.
-
Świątynia wiedzy czy sprawna organizacja?
PublikacjaAutor zauważa, że podstawowym zadaniem wyższej uczelni jest kreowanie otoczenia, a nie jedynie dostosowanie się do niego. W otoczeniu rynkowym wyższe uczelnie oferując różne usługi edukacyjne, badawcze czy eksperckie, powinny ewoluować w kierunku coraz sprawniej funkcjonujących organizacji, nie wyzbywając się atrybutów świątyni wiedzy.
-
Tajne, poufne, służbowe
PublikacjaAutor zauważa, że dane dotyczące funkcjonowania szkolnictwa wyższego są czę-sto niejawne, choć dotyczą sposobu wydatkowania środków publicznych. Autorpostuluje, aby za przykładem Politechniki Śląskiej, inne uczelnie publikowa-ły sprawozdania z działalności w Internecie, co zapewni ich dostepność dlawszystkich zainteresowanych.
-
Za co płaci student?
PublikacjaAutor wskazuje, że w czasach szybkiego wzrostu liczby studentów można zaobserwować wyraźną asymetrię między udziałem studentów studiów odpłatnych a miejscem wyższej uczelni w rankingu, zwłaszcza wśród uczelni technicznych. Zachowanie odpowiednich proporcji jest niezbędnym warunkiem zapewnienia odpowiedniej jakości kształcenia. Rozwój studiów zaocznych i wieczorowych jest uzależniony od doskonalenia programów.
wyświetlono 1350 razy