Influence of novolac phenolic resins and butadiene rubbers on airborne wear particles emission from train brake friction materials against steel brake discs with roughness of Ra2.5 - Open Research Data - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Influence of novolac phenolic resins and butadiene rubbers on airborne wear particles emission from train brake friction materials against steel brake discs with roughness of Ra2.5

Opis

Three train brake materials based on straight or resorcinol-modified novolac phenolic resin and nitrile or styrene-butadiene rubber were tested during pin-on-disc tribological tests. Each material was tested and retested at 9 different friction regimes with various contact pressure values (0.33, 0.66 and 1 MPa) and various sliding velocity values (0.6, 1.2 and 1.8 m/s). Each friction regime lasted 2 hours and was performed with a new pair of samples under constant contact pressure and constant sliding velocity. The decision to use a brake disc with a surface roughness of Ra2.5 was made on the basis of the previously obtained test results, where the emission of airborne wear particles increased with increasing surface roughness of the brake disc. The temperature near the sliding surface was measured using the Graphtec GL7000/GL7-HSV data logger. The concentration of airborne wear particles was measured using the  TSI Optical Particle Sizer 3330 and the TSI NanoScan SMPS Nanoparticle Sizer 3910 for particles of size 0.3–10 μm and 0.01–0.42 μm respectively.

Plik z danymi badawczymi

Dataset.zip
33.8 MB, S3 ETag c6eb5766e3bcbbc15cab52d084c924d4-1, pobrań: 3
Hash pliku liczony jest ze wzoru
hexmd5(md5(part1)+md5(part2)+...)-{parts_count} gdzie pojedyncza część pliku jest wielkości 512 MB

Przykładowy skrypt do wyliczenia:
https://github.com/antespi/s3md5
pobierz plik Dataset.zip

Informacje szczegółowe o pliku

Licencja:
Creative Commons: by 4.0 otwiera się w nowej karcie
CC BY
Uznanie autorstwa
Dane surowe:
Dane zawarte w datasecie nie zostały w żaden sposób przetworzone.

Informacje szczegółowe

Rok publikacji:
2024
Data zatwierdzenia:
2024-12-13
Język danych badawczych:
angielski
Dyscypliny:
  • inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
DOI:
Identyfikator DOI 10.34808/emx9-hj87 otwiera się w nowej karcie
Finansowanie:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Słowa kluczowe

Powiązane zasoby

Cytuj jako

wyświetlono 42 razy