Mechanical properties of VL E27 steel for shipbuilding – tensile test in ambient temperature - Open Research Data - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Mechanical properties of VL E27 steel for shipbuilding – tensile test in ambient temperature

Opis

One of the basic divisions of steels used for ship hulls and ocean engineering structures is the division into: normal strength steels, high strength steels and extra high strength steels. The belonging to the group is determined by the mechanical properties of the steel, such as: yield point, ultimate strength and plastic elongation after fracture. The steels in each group are divided into categories, differing in the minimum required breaking energy at a specific temperature, determined in the Charpy test. For applications on a more responsible hull structure or offshore structure, additional steel tests may be required - determination of fracture toughness. In the shipbuilding industry, it is most often CTOD (Crack Tip Opening Displacement) test.

The published data concern testing the fracture toughness of VL E27 steel for shipbuilding, with  nominal thickness of 35 mm. It is the first steel from the group of high strength steels. It is characterized by an early low carbon content, as for hull steels, which is one of the reasons for its high ductility. The average carbon content in the tested material was 0.16%. The scope of the tests carried out so far is: tensile test at + 20 ° C, 0 ° C, -20 ° C, impact test at temperatures: 20 ° C, 0 ° C, -20 ° C, -40 ° C, - 60 ° C and a fracture toughness test at temperatures of 20 ° C, 0 ° C, -20 ° C.

Dataset contains results of tensile test in  +20° C

Plik z danymi badawczymi

VLE27-tensile_plus_20.csv
15.6 kB, S3 ETag 95f837d8990e66c9eda4b55e1f5193bd-1, pobrań: 91
Hash pliku liczony jest ze wzoru
hexmd5(md5(part1)+md5(part2)+...)-{parts_count} gdzie pojedyncza część pliku jest wielkości 512 MB

Przykładowy skrypt do wyliczenia:
https://github.com/antespi/s3md5

Informacje szczegółowe o pliku

Licencja:
Creative Commons: by-nc 4.0 otwiera się w nowej karcie
CC BY-NC
Użycie niekomercyjne

Informacje szczegółowe

Rok publikacji:
2020
Data zatwierdzenia:
2020-12-17
Język danych badawczych:
angielski
Dyscypliny:
  • inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
DOI:
Identyfikator DOI 10.34808/4vsa-a346 otwiera się w nowej karcie
Seria:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Słowa kluczowe

Powiązane zasoby

Cytuj jako

wyświetlono 247 razy