Algorytmy sterowania, estymacji i diagnostyki dla napędów elektrycznych z wielofazowymi silnikami indukcyjnymi i filtrami wyjściowymi falowników napięcia - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Algorytmy sterowania, estymacji i diagnostyki dla napędów elektrycznych z wielofazowymi silnikami indukcyjnymi i filtrami wyjściowymi falowników napięcia

Celem projektu jest przeprowadzenie oryginalnych prac badawczych teoretycznych i eksperymentalnych, które pozwolą na zdobycie nowej wiedzy o podstawowych zjawiskach występujących w elektrycznych układach napędowych z silnikami indukcyjnymi wielofazowymi zasilanymi przekształtnikowo przez filtry wyjściowe falowników napięcia. W projekcie powstaną nowe algorytmy sterowania, estymacji i diagnostyki dla napędów wielofazowych zapewniające niezawodne działanie układu napędowego bez konieczności stosowania czujnika prędkości kątowej wału. Głównym elementem współczesnych układów napędowych jest silnik indukcyjny trójfazowy zasilany z przekształtnika energoelektronicznego – z falownika napięcia. Zastąpienie maszyny trójfazowej przez maszynę o większej liczbie faz, np. 5 fazowej, cechuje się licznymi zaletami. Najważniejsze korzyści to: zwiększenie momentu napędowego przy tych samych wymiarach maszyny, mniejsze pulsacje momentu i zmniejszenie hałasu oraz większa odporność układu na uszkodzenia. Przekształtnikowe zasilanie maszyn elektrycznych powoduje szereg niekorzystnych efektów jak np. przyspieszoną degradację łożysk i izolacji oraz znaczny poziom zaburzeń elektromagnetycznych. Zjawiska te eliminowane są przez stosowanie filtrów pasywnych między falownikiem a silnikiem. Najczęściej stosowane filtry sinusoidalne uniemożliwiają stosowanie dotychczas znanych algorytmów sterowania, estymacji i diagnostyki.

Informacje szczegółowe

Program finansujący:
OPUS
Instytucja:
Narodowe Centrum Nauki (NCN) (National Science Centre)
Porozumienie:
UMO-2013/09/B/ST7/01642 z dnia 2014-02-21
Okres realizacji:
2014-02-21 - 2017-04-20
Kierownik projektu:
prof. dr hab. inż. Jarosław Guziński
Członkowie zespołu:
Realizowany w:
Katedra Automatyki Napędu Elektrycznego i Konwersji Energii
Wartość projektu:
505 000.00 PLN
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 1

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2019

wyświetlono 856 razy