W wiodących krajach Norwegia, Islandia i Szwecja 5-10% flot samochodowych i <1% flot autobusowych i ciężarowych to pojazdy elektryczne, ale rynek zaczyna się rozwijać. Aby wymienić 100% samochodów, autobusów i ciężarówek, należy opracować wiele nowych koncepcji usług i technologii, a także znacznie rozbudować produkcję i dystrybucję energii oraz infrastrukturę ładowania.
Wiele istniejących systemów, które będą ważne dla zmiany, jest małych i ogranicza się do jednego kraju, a firmy muszą opracować rentowne i konkurencyjne koncepcje systemów w oparciu o istniejące komponenty usług cyfrowych, pojazdów i technologii oraz znaleźć klientów chętnych do testowania systemów w instalacjach pilotażowych. Systemy muszą się rozwijać i ułatwiać podróże transgraniczne w regionie, co obecnie nie jest łatwe. Wiele koncepcji i rozwiązań systemowych, które muszą być stosowane na dużą skalę, nie istnieje obecnie lub istnieją w nowo opracowanych i elementarnych wersjach, które należy dalej rozwijać, rozpowszechniać na arenie międzynarodowej i dostosowywać do okoliczności na różnych rynkach. Organizacje publiczne muszą uzyskać informacje o ofertach, zastanowić się, jak można je zastosować w swoich miastach i opracować pilotażowe instalacje systemów we współpracy z firmami, które współpracują przy opracowywaniu i wdrażaniu systemów. Firmy muszą spotykać się z klientami, znajdować partnerów w zakresie rozwoju i instalacji na nowych rynkach oraz tworzyć instalacje pilotażowe o charakterze transgranicznym, które można wykorzystać jako trampoliny do międzynarodowego rozwoju. Te systemy i instalacje muszą być rozwijane poprzez współpracę transgraniczną i ani małe firmy, które muszą być zaangażowane, ani organizacje publiczne, które muszą ułatwiać stosowanie technologii w pilotażowych instalacjach systemów, nie mają finansowania, aby w pełni to promować. własne budżety. Aby pracować w krajach o różnych warunkach, należy uzyskać informacje od potencjalnych klientów na wielu rynkach, a oferty należy dostosować w oparciu o informacje zwrotne. Potrzebne będzie finansowanie zalążkowe, aby podjąć pierwsze kroki, a finansowanie pełnowymiarowych projektów rozwoju transgranicznego i pilotażowych instalacji transgranicznych w kilku krajach będzie potrzebne, aby przyspieszyć wymagany rozwój. Dla Politechniki Gdańskiej zdobycie Seed Money może pomóc w zdobyciu stałego projektu i bycie liderem naukowym rozwoju e-mobilności w północnej Polsce.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- SBES
- Program finansujący:
- Europejska Współpraca Terytorialna i Europejski Instrument Sąsiedztwa
- Instytucja:
- Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Południowy Bałtyk
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Andrzej Rogala
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Procesowej i Technologii Chemicznej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- DTU Elektro - Technical Univerity of Denmark - Electrical Engineering (Dania)
- Industrial Development Centre South (Szwecja)
- Typ zgłoszenia:
- Fundusze Europejskie [w tym Fundusze Strukturalne]
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 63 razy