Efektywność przekroju 2+1 pasowego ze szczególnym uwzględnieniem różnych rozwiązań rozdzielających kierunki ruchu
Wskazanie optymalnych rozwiązań na drogach o przekroju 2+1 pasowym z uwagi na poziom bezpieczeństwa i sprawności ruchu, a także ocena ich pod kątem zapewnienia właściwej obsługi zdarzeń drogowych, możliwości prowadzenia akcji ratunkowych i działań utrzymaniowych na tych odcinkach dróg.Efektem projektu jest opracowanie wytycznych doboru metod separacji kierunków ruchu na odcinkach dróg w przekroju 2+1 pasowym z uwzględnieniem wpływu tych metod na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Udział Politechniki Gdańskiej dotyczyć będzie badań terenowych na odcinkach o przekroju "2+1" i budowy modeli symulacyjnych do oceny warunków ruchu i przepustowości.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- RID 3C
- Program finansujący:
- Rozwój Innowacji Drogowych
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- DZP/RID-I-55/10/NCBR/2016 z dnia 2016-02-26
- Okres realizacji:
- 2016-02-01 - 2018-01-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Lech Michalski
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Politechnika Warszawska (Polska)
- Politechnika Krakowska (Polska)
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 193 razy