Celem ogólnym projektu jest wzmocnienie zdolności instytucji edukacyjnych i szkoleniowych do zapewniania wysokiej jakości edukacji cyfrowej.
Nasza propozycja realizacji projektu zakłada zbudowanie narzędzi umożliwiających prowadzenie zajęć dydaktycznych i szkoleń wraz z ich ewaluacją wyłącznie online, dla materiałów dydaktyczno - szkoleniowych z zakresu zarządzania infrastrukturą drogową, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa infrastruktury. Projekt przewiduje budowę narzędzi dla każdej formy zajęć dydaktycznych: wykładów, projektów, ćwiczeń, laboratoriów, weryfikację postępu prac słuchaczy oraz uzyskanej wiedzy i umiejętności. Dodatkowo zbudowane zostaną narzędzia umożliwiające prowadzenie kursów szkoleniowych dla osób zajmujących się zarządzaniem infrastrukturą drogową.
W ramach projektu planuje się następujące działania:
WP1 – analiza funkcjonalności i przydatności dostępnych platform i aplikacji do realizacji procesu dydaktycznego online oraz wybranie narzędzi spełniających wymagania dla realizacji celu naszego projektu. Identyfikacja problemów i potrzeb zmian w nauczaniu na studiach inżynierskich na podstawie ankietyzowania uczelni w Europie
WP2 – innowacyjne narzędzia umożliwiające przekazywanie wiedzy online na wysokim poziomie, ze szczególnym uwzględnieniem cyfrowych zajęć praktycznych niezbędnych w wiedzy inżynierskiej, tj. zajęć terenowych, projektowych i laboratoryjnych. Opracowanie procedury i narzędzi oceny wiedzy i samodzielności realizacji zadań przez studenta, kursanta
WP3 – wdrożenie zbudowanych narzędzi do opracowania materiałów dydaktyczno – szkoleniowych dotyczących zarządzania bezpieczeństwem infrastruktury drogowej, w szczególności z uwzględnieniem otoczenia dróg, osób niechronionych
WP4 – testowanie opracowanych metod dydaktycznych wraz z ich ewaluacją i niezbędnymi zmianami w celu wypracowania ostatecznej wersji narzędzi do prowadzenia zajęć dla studentów uczelni technicznych i praktyków.
Efektem projektu będzie podniesienie kompetencji kadry dydaktyczno – szkoleniowej w zakresie wykorzystania innowacyjnych technik cyfrowych w procesie dydaktycznym, umożliwienie prowadzenia zajęć praktycznych online oraz rozszerzeni możliwości oferty dydaktycznej o kursy zarządzania infrastrukturą drogową dla praktyków i zarządców. W sytuacji zagrożenia epidemicznego, wdrożenie tych narzędzi pozwoli jednostkom dydaktycznym zapewnić wysoki poziom nauczania online, ewaluacji postępów, jednocześnie zapewniając przyjęte standardy nauczania.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- InfRO@D
- Program finansujący:
- ERASMUS +
- Instytucja:
- Komisja Europejska
- Porozumienie:
- z dnia 2021-04-01
- Okres realizacji:
- 2021-03-01 - 2023-02-28
- Kierownik projektu:
- dr inż. Wojciech Kustra
- Realizowany w:
- Katedra Inżynierii Transportowej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- University of Gyor (Węgry)
- Leader Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria)
- University of Catania (Włochy)
- University of Žilina (Słowacja)
- Politechnika Krakowska (Polska)
- Wartość projektu:
- 227 753.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Edukacyjny
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 194 razy