Identyfikacja parametrów materiałowych zaprawy asfaltowej w dwufazowym modelu betonu asfaltowego - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Identyfikacja parametrów materiałowych zaprawy asfaltowej w dwufazowym modelu betonu asfaltowego

Celem wnioskowanego działania naukowego jest rozwinięcie autorskiego dwufazowego modelu materiałowego betonu asfaltowego. Opracowany autorski model materiałowy zakłada podział składników betonu asfaltowego na dwie fazy: (1) zaprawę asfaltową (asfalt, wypełniacz, kruszywo drobne o uziarnieniu < 2mm) oraz (2) kruszywo grube o uziarnieniu >2mm. Podstawową zaletą opracowanego modelu jest losowy rozkład faz w materiale, dzięki czemu możliwe jest odzwierciedlenie niejednorodności materiałowych, losowości cech kompozytu oraz uwzględnienie rozrzutów wyników badań laboratoryjnych w analizach numerycznych wykonywanych metodą elementów skończonych. Planowany cel zostanie zrealizowany w dwóch etapach: (1) badania wstępne wykonane w Laboratorium Badań Drogowych Politechniki Gdańskiej oraz (2) staż naukowy w Universidad de Granada, Hiszpania. Podział zadania naukowego na dwa etapy jest konieczny do uzyskania założonych rezultatów projektu. Połączeni badań wstępnych realizowanych na uczelni macierzystej z badaniami i analizami realizowanymi pod opieką naukowców z Uniwersytetu w Granadzie pozwoli na wdrożenie nowej metody badawczej, dotychczas niestosowanej w badaniach na Politechnice Gdańskiej. Planowana realizacja zadania w dwóch etapach pozwoli zminimalizować koszt badań wstępnych (badania realizowane na uczelni macierzystej) oraz maksymalnie wykorzystać czas stażu naukowego (badania próbek przygotowanych podczas etapu 1). Wyjazd na staż i możliwość prowadzenia wspólnych badań na analogicznym urządzeniu jest najlepszym poligonem do zdobywania praktycznej wiedzy i poznania niuansów technicznych przygotowania próbek, ustawiania parametrów reometru, wykonywania badań i analizy wyników.

Informacje szczegółowe

Program finansujący:
MINIATURA
Instytucja:
Narodowe Centrum Nauki (NCN) (National Science Centre)
Okres realizacji:
brak danych - brak danych
Kierownik projektu:
dr inż. Cezary Szydłowski
Realizowany w:
Katedra Inżynierii Transportowej
Typ zgłoszenia:
Krajowy Program Badawczy
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 35 razy