Inteligentne znaki drogowe do adaptacyjnego sterowania ruchem pojazdów, komunikujące się w technologii V2X - Projekt - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Inteligentne znaki drogowe do adaptacyjnego sterowania ruchem pojazdów, komunikujące się w technologii V2X

Celem projektu jest opracowanie koncepcyjne, budowa i badania testowe nowego rodzaju inteligentnych znaków drogowych, które umożliwią zapobieganie najbardziej powszechnym kolizjom na drogach szybkiego ruchu, wynikającym z gwałtownego spiętrzania się pojazdów w przypadku wystąpienia potrzeby gwałtownego hamowania. W ramach projektu opracowany zostanie typoszereg produktów, obejmujących inteligentne znaki stojące, wiszące i mobilne, wyświetlające dynamicznie aktualizowaną zalecaną prędkość jazdy, określaną samoczynnie, dzięki wbudowaniu w znak drogowy modułowi elektronicznemu, umożliwiającemu wielomodalny pomiar warunków ruchu (wizyjny, akustyczny i analizę warunków meteorologicznych). W typowych warunkach użytkowania inteligentny znak będzie komunikował prędkość obliczaną w powiązaniu z informacjami otrzymywanymi z rzędu podobnych znaków rozmieszczonych wzdłuż odcinka drogi szybkiego ruchu, komunikujących się wzajemnie za pośrednictwem sieci bezprzewodowej lub opcjonalnie ustawianą w sposób zarządzany zdalnie. Jego opracowanie wymaga rozwiązania szeregu problemów badawczych i technologicznych, takich jak: skuteczna i niezależna od warunków atmosferycznych analiza ruchu drogowego dokonywana na podstawie jednoczesnej analizy kilku sposobów reprezentacji danych, metoda obliczania gradientu prędkości dla różnego typu sytuacji drogowych i topologii ruchu, stworzenie platformy samoorganizujących się i niezawodnych połączeń bezprzewodowych oraz przeprowadzenia zaplanowanych na odpowiednią skalę badań testowych prototypów, których realizacja doprowadzi do opracowania produktów zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego, na które istnieje zapotrzebowanie rynkowe na całym świecie.

Informacje szczegółowe

Akronim projektu:
INZNAK
Program finansujący:
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Instytucja:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Porozumienie:
POIR.04.01.04-00-0089/16 z dnia 2017-02-13
Okres realizacji:
2017-07-01 - 2020-12-31
Kierownik projektu:
prof. dr hab. inż. Andrzej Czyżewski
Realizowany w:
Katedra Systemów Multimedialnych
Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie:
  • Siled Sp. z o.o. (Polska)
  • Akademia Górniczo Hutnicza (Polska)
  • Microsystem Sp. z o.o. (Polska)
Typ zgłoszenia:
Fundusze Europejskie [w tym Fundusze Strukturalne]
Pochodzenie:
Projekt krajowy
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

Filtry

wszystkich: 22

  • Kategoria

  • Rok

  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Projektów

Rok 2018

  • Determination of the Vehicles Speed Using Acoustic Vector Sensor
    Publikacja

    - Rok 2018

    The method for determining the speed of vehicles using acoustic vector sensor and sound intensity measurement technique was presented in the paper. First, the theoretical basis of the proposed method was explained. Next, the details of the developed algorithm of sound intensity processing both in time domain and in frequency domain were described. Optimization process of the method was also presented. Finally, the proposed measurement...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Suppression of distortions in signals received from Doppler sensor for vehicle speed measurement
    Publikacja

    - Rok 2018

    Doppler sensors are commonly used for movement detection and speed measurement. However, electromagnetic interference and imperfections in sensor construction result in degradation of the signal to noise ratio. As a result, detection of signals reflected from moving objects becomes problematic. The paper proposes an algorithm for reduction of distortions and noise in the signal received from a simple, dual-channel type of a Doppler...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

wyświetlono 699 razy