Pęknięcia zmęczeniowe i uszkodzenia korozyjne są głównymi przyczynami zniszczeń konstrukcji eksploatowanych statków. Rozprzestrzeniające się wady powinny być we właściwym czasie zidentyfikowane, aby umożliwić odpowiednia naprawę. Działania profilaktyczne są zwykle przeprowadzane podczas pobytu statku w bazie postojowej. Proponowany nowy proces nadzoru i utrzymania jest oparty na monitoringu stanu integralności strukturalnej. Pod uwagę brane będą pęknięcia zmęczeniowe oraz zmniejszenie grubości.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- CORFAT
- Program finansujący:
- 7 PROGRAM RAMOWY UE
- Instytucja:
- Komisja Europejska
- Porozumienie:
- SCP7-GA-2008-218637 z dnia 2008-12-17
- Okres realizacji:
- 2008-11-01 - 2012-04-30
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr hab. inż. Henryk Bugłacki
- Realizowany w:
- Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- STOCZNIA MARYNARKI WOJENNEJ S.A. (Polska)
- BUNDESANSTALT FUER MATERIALFORSCHUNG UND -PRUEFUNG (Niemcy)
- NUCLEAR N.D.T. RESEARCH & SERVICES S.R.L. (Rumunia)
- ABS EUROPE LTD (Stany Zjednoczone)
- VALLEN SYSTEME GMBH (Niemcy)
- INSTITUTO DE SOLDADURA E QUALIDADE (Portugalia)
- ARISTOTELIO PANEPISTIMIO THESSALONIKIS (Grecja)
- RENEKO AS (Estonia)
- TUV AUSTRIA SERVICES GMBH (Austria)
- POLITECHNIKA KRAKOWSKA (Polska)
- Wartość projektu:
- 4 188 921.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 172 razy