Proponowany projekt jest kontynuacją międzynarodowego projektu DAYKE (Daylight Knowledge in Europe). Pierwszy projekt DAYKE miał na celu zbadanie poziomu wiedzy o świetle dziennym wśród studentów architektury i zidentyfikowanie ewentualnych potrzeb edukacyjnych. NLITED dąży do wypełnienia luk w ofertach edukacyjnych zidentyfikowanych w pierwszym projekcie. NLITED to kompletny program szkoleniowy oparty na dwóch podejściach dydaktycznych. Z jednej strony tworzona jest platforma eLearningowa do nauczania metod oceny światła dziennego w procesie projektowania architektonicznego. Z drugiej strony proponuje szkołę letnią (intensywny program studiów) podczas której można nauczyć się ewaluacji i narzędzi oceny światła dziennego w projektowaniu zrównoważonym. Platforma oferuje wiedzę teoretyczną, a szkoła letnia rozszerza ją o szkolenie praktyczne. Platforma internetowa składa się z oddzielnych modułów elektronicznych. Odbiorcami programu są studenci architektury, budownictwa i technik oświetleniowych oraz profesjonaliści. Uczestnicy-studenci otrzymają punkty ECTS, a profesjonaliści uzyskają certyfikat uczestnictwa (pozytywny / negatywny) dla każdego kolejnego modułu eModułu. Ostatecznym celem projektu jest uruchomienie platformy ePlatform w stystemie wirtualnej platformy edukacyjnej (np. Coursera). Mocną stroną NLITED jest międzynarodowa baza danych zgromadzona podczas DAYKE; integracja różnych trybów nauki (nauka modułowa + nauka na odległość + intensywny program studiów); nauka systematycznego korzystania z aplikacji ICT (wirtualne platformy edukacyjne); zindywidualizowana forma uczenia się; mieszany zakres docelowych uczniów (studentów i specjalistów). Największą korzyścią dla uniwersytetów uczestniczących w NLITED jest możliwość rozszerzenia oferty edukacyjnej, pozytywna reklama i międzynarodowe uznanie. A także możliwość pracy wraz z uznanymi międzynarodowymi ekspertami i współtworzenia europejskiej platformy e-learningowej dla nowoczesnych metod światła dziennego w zrównoważonym i zintegrowanym projektowaniu urbanistycznym i architektonicznym.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- NLITED
- Program finansujący:
- ERASMUS +
- Instytucja:
- IT02 Agenzia Nazionale Erasmus+ - INDIRE in Italy
- Okres realizacji:
- 2020-09-01 - 2023-08-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. Natalia Sokół
- Członkowie zespołu:
-
- kierownik dr inż. Natalia Sokół
- koordynacja i raportowanie mgr inż. arch. Marta Radziszewska
- technik Robert Orlik
- wykładowca, badacz dr hab. inż. arch. Justyna Martyniuk-Pęczek
- Realizowany w:
- Katedra Urbanistyki i Planowania Regionalnego
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Lunds universitet (LU), Architecture Faculty (Szwecja)
- Danmarks Tekniske Universitet (DTU), Engineering Faculty (Dania)
- Università Niccolò Cusano (UNICUSANO), Engineering Faculty (Leader partner) (Włochy)
- Wartość projektu:
- 449 932.00 EUR
- Typ zgłoszenia:
- Międzynarodowy Program Edukacyjny
- Pochodzenie:
- Projekt zagraniczny/międzynarodowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 1
Katalog Projektów
Rok 2022
-
A shared curriculum for daylighting education to meet the educational needs of society
PublikacjaThis article describes the collaborative creation of the curriculum for a new eLearning programme on daylighting design of buildings targeting both traditional and lifelong learners. The programme consists of an online platform integrated with a summer school for practical applications. The process was conducted through several workshops with professionals, representatives of national bodies on building regulations, academics,...
wyświetlono 1252 razy