Celem projektu realizacja wiązki dla systemów elektrycznych oraz elektronicznych w pojeździe klasy Formula Student. Prace nad realizacją wiązki zakładają kompleksowy projekt na który składa się szczegółowy schemat oraz model rozmieszczenia wewnątrz pojazdu. Końcowym etapem realizacji jest fizyczne wykonanie wiązki elektrycznej, testy oraz umieszczenie jej w pojeździe. W celu zapewnienia niezawodności kluczowego parametru dla wiązki elektrycznej pojazdu przewidziane jest wykorzystanie specjalistycznych materiałów w tym przewodów w osłonie wykonanej z polimeru ETFE, który zapewnia odporność na płyny eksploatacyjne oraz znacznie podwyższoną odporność termiczną. Podczas realizacji wiązki zastosowana zostanie technika „concentric twisting”, polegająca na układaniu przewodów wewnątrz wiązki w ustrukturyzowanych skręconych warstwach. Zastosowanie tej metody wykonania zapewni wysoką elastyczność finalnego projektu, a co za tym idzie ograniczenie naprężeń na pojedyncze przewody czego efektem będzie wyższa odporność na odkształcenia i większa możliwość dopasowania. Dla stworzonego projektu przeprowadzone zostaną szczegółowe testy przy pomocy dedykowanego testera, mające wykryć nieprawidłowości oraz ewentualną niezgodność ze schematem. Podczas realizacji projektu, członkowie projektu będą mieli możliwość podniesienia swoich kompetencji w dziedzinie nowoczesnych technologii projektowym oraz wykonawczych wiązek kablowych.
Informacje szczegółowe
- Program finansujący:
- Studenckie koła naukowe tworzą innowacje
- Instytucja:
- Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW)
- Porozumienie:
- SKN/SP/602477/2024 z dnia 2024-06-15
- Okres realizacji:
- brak danych - brak danych
- Kierownik projektu:
- dr inż. Bogdan Ścibiorski
- Realizowany w:
- Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 43 razy