Strategia rewitalizacji obiektów handlu targowego z wykorzystaniem metody społecznego katalizatora przedsiębiorczości, repozycjonowania marki oraz placemakingu jako narzędzie polityki lokalnej
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- SKP
- Program finansujący:
- GOSPOSTRATEG
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- Gospostrateg1/392278/6/NCBR/2018 z dnia 2018-11-06
- Okres realizacji:
- 2018-12-01 - 2022-05-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. arch. Justyna Borucka
- Realizowany w:
- Katedra Architektury Mieszkaniowej i Użyteczności Publicznej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku (Polska)
- Stowarzyszenie Inicjatywa Miasto (Polska)
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Powiązane datasety
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from October 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from August 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from September 2020 year.
- dane badawcze Photomonitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from August 2020 year.
- dane badawcze Photomonitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from September 2020 year.
- dane badawcze Photomonitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from October 2020 year.
- dane badawcze Photomonitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from July 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step2; stage from May 2021 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step2; stage from October 2021 year.
- dane badawcze Audit of the existing surfaces /pavements of sidewalks and roads in the Gdańsk-Oliwa district, with particular emphasis on the location of the "Polanki" market and its direct neighbourhood in the contexts of pavement design of the "Polanki"market; stage from 2019 year.
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 2
Katalog Projektów
Rok 2024
-
Strategia regeneracji targowisk z wykorzystaniem metody społecznego katalizatora przedsiębiorczości, repozycjonowania marki oraz placemakingu jako narzędzie polityki rozwoju lokalnego
Publikacja„Strategia regeneracji targowisk” jest dokumentem, który powstał w wyniku trwającego w latach 2018-2022 projektu Strategia rewitalizacji obiektów handlu targowego z wykorzystaniem metody społecznego katalizatora przedsiębiorczości, repozycjonowania marki oraz placemakingu jako narzędzie polityki rozwoju lokalnego. Celem projektu było zbadanie kondycji organizacyjnej i ekonomicznej targowisk w miastach wojewódzkich w Polsce. Razem...
Rok 2022
-
Market Regeneration in Line with Sustainable Urban Development
PublikacjaThis article presents the study of the optimal design solutions for regeneration of marketplaces. It examines the design variants for the revitalisation of the marketplace, in particular, investment in their modernisation in order to find the most optimal model for transforming these public spaces to have a significant impact on the city’s development. The research is a comparative analysis of the implementation of regeneration...
wyświetlono 822 razy