Strategia rewitalizacji obiektów handlu targowego z wykorzystaniem metody społecznego katalizatora przedsiębiorczości, repozycjonowania marki oraz placemakingu jako narzędzie polityki lokalnej
Celem projektu jest opracowanie kompleksowej, operacyjnej strategii aktywizacji społeczno-ekonomicznej, wzbogacenia oferty kulturalnej, przekształcenia koncepcji programowej oraz poprawy stanu estetycznego zdegradowanych obszarów targowych w Polsce. Projekt zakłada pilotażowe wdrożenie i monitoring rezultatów społeczno-ekonomicznych wynikających z wprowadzania interwencji architektonicznych, plastycznych i marketingowych istniejącego, reprezentatywnego, działającego obiektu targowego w Gdańsku. Planowanym rezultatem projektu pilotażowego jest wzmocnienie społeczno-gospodarczej pozycji zdegradowanego obiektu handlowego. Planowanym rezultatem strategicznym projektu jest zainicjowanie nowego modelu rewitalizowania obiektów tego typu poprzez opracowanie przedmiotowej strategii.
Analiza materiału badawczego, uzyskanego z wdrożonego pilotażowego projektu pozwoli na opracowanie strategii działań związanych z aktywizacją społeczno-ekonomiczną tych obszarów oraz poprawą ich funkcjonowania we współczesnych miastach Polski. Strategia wprowadzi nowy model funkcjonowania instytucji targowiska w obecnych realiach społeczno-ekonomicznych. Nowy model funkcjonowania targowiska to przede wszystkim poszerzenie jego programu funkcjonalnego o nowy tożsamościowy element – wprowadzony poprzez interwencje i nadanie im wzbogaconej oferty usługowej. Tym samym przekształcane obiekty będą pełnić rolę społeczno-ekonomicznych centrów dzielnicy.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- SKP
- Program finansujący:
- GOSPOSTRATEG
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- Gospostrateg1/392278/6/NCBR/2018 z dnia 2018-11-06
- Okres realizacji:
- 2018-12-01 - 2022-05-31
- Kierownik zespołu badawczego:
- dr inż. arch. Justyna Borucka
- Realizowany w:
- Katedra Architektury Mieszkaniowej i Użyteczności Publicznej
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku (Polska)
- Stowarzyszenie Inicjatywa Miasto (Polska)
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Powiązane datasety
- dane badawcze Photomonitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from July 2020 year.
- dane badawcze Audit of the existing surfaces /pavements of sidewalks and roads in the Gdańsk-Oliwa district, with particular emphasis on the location of the "Polanki" market and its direct neighbourhood in the contexts of pavement design of the "Polanki"market; stage from 2019 year.
- dane badawcze Inventory of the existing pavement of sidewalks and roads in the Gdańsk-Oliwa district, with particular emphasis on the location of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, stage from 2019 year.
- dane badawcze Photomonitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from August 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from October 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from July 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from September 2020 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step2; stage from June 2021 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step2; stage from September 2021 year.
- dane badawcze Monitoring of activities carried out as part of prototyping and implementation of the pilot project in the area of the "Polanki" market and its and its direct neighbourhood, in the Gdańsk-Oliwa district, step1; stage from August 2020 year.
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 1
Katalog Projektów
Rok 2022
-
Market Regeneration in Line with Sustainable Urban Development
PublikacjaThis article presents the study of the optimal design solutions for regeneration of marketplaces. It examines the design variants for the revitalisation of the marketplace, in particular, investment in their modernisation in order to find the most optimal model for transforming these public spaces to have a significant impact on the city’s development. The research is a comparative analysis of the implementation of regeneration...
wyświetlono 671 razy