Mimo rosnącego poziomu internacjonalizacji, ponad 50% studentów zagranicznych na PG stanowią osoby pochodzące z zaledwie pięciu krajów: Indii (158 studentów), Ukrainy (114), Chin (103), Hiszpanii (99) i Białorusi (93). Raporty poświęcone internacjonalizacji studiów wyższych w Polsce wskazują, że liczba studentów z Chin, Indii i Hiszpanii będzie wzrastać lub utrzymywać się na dotychczasowym, wysokim poziomie. Podobnie w przypadku studentów z Ukrainy czy Białorusi, którzy ze
względu na bliskość (geograficzną, kulturową, językową) będą wciąż chętnie wybierać studia w Polsce. Wyzwaniem dla uczelni wyższych, w tym Politechniki Gdańskiej, wydaje się zatem pozyskanie studentów również z innych obszarów geograficznych i kręgów kulturowych. Mając na uwadze powyższe dane i tendencje, za główny cel Projektu uznano zwiększenie zróżnicowania kulturowego wśród ogółu studentów zagranicznych studiujących na PG poprzez promocję uczelni wśród studentów uczelni technicznych z obszarów takich jak: Ameryka Północna, Ameryka Środkowa, Ameryka Południowa, Azja (poza Indiami i Chinami) oraz Europa - głównie krajów Beneluksu,
Skandynawii i Europy Południowej. Z ankiet przeprowadzanych wśród kandydatów na studia najczęściej wymienianymi źródłami informacji o studiach zagranicznych są rekomendacje znajomych oraz Internet. Stąd założeniem Projektu jest zaangażowanie samych studentów w promocję oferty edukacyjnej PG poprzez Program Ambasadorów,
do udziału w którym zostaną zaproszeni obcokrajowcy studiujący na PG oraz studenci PG przebywający na studiach zagranicznych. W ramach Programu planuje się m.in. organizację transmitowanych w mediach społecznościowych spotkań ze studentami, nakręcenie serii spotów promocyjnych z udziałem studentów czy realizację sesji
fotograficznej prezentującej sylwetki studentów. Powstałe materiały multimedialne zostaną następnie wykorzystane w mediach społecznościowych oraz kampanii promocyjnej
na wybranych portalach krajowych i zagranicznych skierowanych do studentów poszukujących oferty studiów poza granicami swojego kraju. Wśród najważniejszych korzyści projektu należy wymienić: „głębszą” internacjonalizację poprzez włączenie w nią większej liczby studentów z odmiennych kręgów kulturowych, otwarcie społeczności
akademickiej na dialog ponadnarodowy i międzykulturowy, budowę wizerunku Politechniki Gdańskiej jako uczelni otwartej na studentów z całego świata oraz podniesienie jakości kursów prowadzonych w języku angielskim.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- Make a #GUTchoice
- Program finansujący:
- Programy NAWA
- Instytucja:
- Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
- Porozumienie:
- PPI/PZA/2019/1/00133/U/00001 z dnia 2019-11-18
- Okres realizacji:
- 2019-10-01 - 2021-03-31
- Kierownik projektu:
- mgr Maria Doerffer
- Realizowany w:
- Centrum Współpracy Międzynarodowej
- Wartość projektu:
- 99 050.00 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Inny
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 144 razy