A concept for reducing PM 10 emissions for car brakes by 50% - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

A concept for reducing PM 10 emissions for car brakes by 50%

Abstrakt

With regard to airborne particles with an aerodynamic diameter of less than 10 μm (PM10), in countries in the European Union, the mass of brake emissions equals approximately 8–27% of the total traffic-related emissions. Using a research methodology combining tests at different scale levels with contact mechanics simulations and PM10 chemical characterization, the REBRAKE EU-financed project had the following aims: i) to demonstrate the possibility of reducing the PM10 fraction of the airborne particulate from brake wear by 50 wt%; ii) to enhance the general understanding on the physical and chemical phenomena underlying the brake wear process. The results achieved so far indicate that it is possible to design a disc brake system for a European standard car affording at least a 32 wt% PM10 emission reduction using a standard European pad and a heat-treated rotor. A further reduction to 65 wt% PM10 emission could be achieved with NAO pad material and the same heat-treated disc.

Cytowania

  • 7 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 7 2

    Scopus

Autorzy (13)

  • Zdjęcie użytkownika  Guido Perricone

    Guido Perricone

  • Zdjęcie użytkownika  Vlastimil Matějka

    Vlastimil Matějka

  • Zdjęcie użytkownika  Mattia Alemani

    Mattia Alemani

  • Zdjęcie użytkownika  Giorgio Valota

    Giorgio Valota

  • Zdjęcie użytkownika  Andrea Bonfanti

    Andrea Bonfanti

  • Zdjęcie użytkownika  Alessandro Ciotti

    Alessandro Ciotti

  • Zdjęcie użytkownika  Ulf Olofsson

    Ulf Olofsson

  • Zdjęcie użytkownika  Anders Söderberg

    Anders Söderberg

  • Zdjęcie użytkownika  Jens Wahlström

    Jens Wahlström

  • Zdjęcie użytkownika dr hab. inż. Oleksii Nosko

    Oleksii Nosko dr hab. inż.

  • Zdjęcie użytkownika  Giovanni Straffelini

    Giovanni Straffelini

  • Zdjęcie użytkownika  Stefano Gialanella

    Stefano Gialanella

  • Zdjęcie użytkownika  Metinoz Ibrahim

    Metinoz Ibrahim

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
WEAR nr 396-397, strony 135 - 145,
ISSN: 0043-1648
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Perricone G., Matějka V., Alemani M., Valota G., Bonfanti A., Ciotti A., Olofsson U., Söderberg A., Wahlström J., Nosko O., Straffelini G., Gialanella S., Ibrahim M.: A concept for reducing PM 10 emissions for car brakes by 50%// WEAR -Vol. 396-397, (2018), s.135-145
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.wear.2017.06.018
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 101 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi