Abstrakt
W artykule przedstawiono czterostanowy model procesu spalania w przestrzeniach roboczych (cylindrach) silników o zapłonie samoczynnym w formie procesu semimarkowskiego, dyskretnego w stanach i ciągłego w czasie. Wartościami tego procesu są stany odpowiadające powszechnie akceptowanym rodzajom spalania w tego rodzaju silnikach a mianowicie takie stany procesu jak: spalanie pełne (całkowite i zupełne), spalanie niezupełne, spalanie niecałkowite i spalanie niepełne (niezupełne i niecałkowite). Zasygnalizowano także, że właściwa eksploatacja tych silników może zapewnić prawidłowy przebieg procesu spalania, jeśli będzie on odpowiednio nadzorowany i kształtowany. Podczas takiego przebiegu nie wystąpi stan niepełnego spalania. Podano wzory umożliwiające określenie prawdopodobieństwa przebywnia wspomnianego procesu w wyróżnionych stanach oraz interpretację prawdopodobieństwa poprawnego (niezawodnego) działania silnika, czyli takiego, w którym zachodzi spalanie pełne.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Polish Maritime Research
strony 58 - 61,
ISSN: 1233-2585 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Girtler J.: A semi-Markov model of fuel combustion process in a Diesel engine// Polish Maritime Research. -., iss. Nr S1 (2007), s.58-61
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy