Adaptacja francuskich kryteriów zmęczeniowych do projektowania nawierzchni podatnych w warunkach polskich
Abstrakt
Niniejszy artykuł przedstawia francuską metodę projektowania konstrukcji nawierzchni podatnych oraz próbę przystosowania jej do polskich specyfikacji dotyczących mieszanek mineralno-asfaltowych. Opisano sposób dobierania parametrów materiałowych oraz obliczania współczynników modyfikujących trwałość zmęczeniową warstw asfaltowych konstrukcji nawierzchni. Dodatkowo opisano sposób obliczania trwałości nawierzchni ze względu na kryterium deformacji strukturalnych. By zobrazować sposób obliczeń konstrukcji nawierzchni wykonano przykład obliczeniowy dla podbudowy z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
strony 164 - 170,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Jaczewski M., Judycki J.: Adaptacja francuskich kryteriów zmęczeniowych do projektowania nawierzchni podatnych w warunkach polskich// Drogownictwo. -., nr. nr 5 (2012), s.164-170
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 104 razy