Abstrakt
The Gepard project in Gdynia, Poland, revolutionized the city's trolleybus network with the introduction of “Trolleybus 2.0” vehicles and an innovative charging system. “Trolleybus 2.0” vehicles combine features of traditional trolleybuses and electric buses boasting traction batteries for autonomous driving and dual legal approval. Statistical analysis of energy consumption informed the development of a hybrid charging concept, balancing overhead contact line (OHL) coverage with additional fast charging stations. This hybrid In Motion Charhing (IMC) system reduces costs while ensuring reliable operation, even in adverse weather conditions. Moreover, as part of the CAR project, a fast charging station for trolleybuses was constructed, allowing for the additional extension of trolleybus routes.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Bartłomiejczyk M., Jarzębowicz L., Mirchevski S., Połom M.: Advancing Urban Transit: Gepard and CAR projects - Innovations in Trolleybus Technology// / : , 2024,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/zinc61849.2024.10579108
- Źródła finansowania:
-
- IDUB
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 26 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Economic benefits of dynamic charging of electric buses
- M. Bartłomiejczyk,
- M. Połom,
- L. Jarzębowicz
- + 1 autorów