Abstrakt
Opisano prace związane z modernizacją eksperymentalnego pojazdu hybrydowego PH-MAK oraz stanowiska badawczego, którego głównym elementem jest hamownia podwoziowa. Modernizacja pojazdu objęła, między innymi, wymianę gaźnikowego silnika spalinowego na zasilany wtryskowo silnik Lombardini LGW 523 MPI, zastosowanie akumulatorów żelowych nowej generacji i zakup sterownika baterii akumulatorów Badicheq, który umożliwia dokładny pomiar stanu naładowania. Stanowisko badawcze wyposażono w urządzenie do analizy gazów spalinowych Horiba MEXA 8420 z układem poboru próbki spalin CVS-62. Celem modernizacji jest uzyskanie możliwości badania różnych strategii sterowania napędem hybrydowym pojazdu podczas realizacji testów jezdnych na hamowni podwoziowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2004
- Opis bibliograficzny:
- Makowski S.: Aktualny stan prac nad napędem hybrydowym pojazdów na Politechnice Gdańskiej.// / : , 2004,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 80 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Modelowanie i symulacja napędów elektrycznych kolejowych pojazdów trakcyjnych z silnikami indukcyjnymi
- S. Judek,
- K. Karwowski,
- L. Lipiński
- + 1 autorów