Abstrakt
Rosnąca liczba wykrywanych wad kontaktowo – zmęczeniowych i jednocześnie malejąca liczba wykrywanych wad 421 pęknięcie poprzeczne spoiny termitowej powoduje, że spada efektywność badań defektoskopowych metodą ultradźwiękową, a dotychczas stosowane kryteria oceny trwałości (przydatności) eksploatacyjnej szyn kolejowych ulegają stopniowo dezaktualizacji. Tym samym przed diagnostami stają nowe wyzwania. W artykule przedstawiono listę wstępnie wytypowanych czynników mogących wpływać na powstawanie wad w szynach kolejowych. Scharakteryzowano je, a następnie przeanalizowano część z nich. Podjęto próbę sformułowania pierwszych wniosków
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- VI Konferencja Naukowo - Techniczna "Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym" strony 586 - 595
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Zariczny J., Grulkowski S.: Analiza czynników wpływających na powstanie wybranych wad w szynach kolejowych// VI Konferencja Naukowo - Techniczna "Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym"/ Radom: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP, 2013, s.586-595
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 105 razy