Abstrakt
Proces informatyzacji uczelni polega na tworzeniu wirtualnych węzłów funkcjonalnych usprawniających organizację kampusu i dostęp do informacji. Węzły te budowane są w oparciu o specjalne urządzenia elektroniczne oraz odpowiednie oprogramowanie prowadząc tym samym do rozwoju e-uczelni. Z architektonicznego punktu widzenia nie jest to jednak podejście kompleksowe. Istotne jest całościowe potraktowanie struktury kampusu jako ośrodka globalnej wymiany wiedzy - także w aspekcie przestrzennym, gdyż cyfrowa sfera uczelni nie wyklucza społecznego charakteru środowisk akademickich. Stąd też rodzi się potrzeba refleksji nad rzeczywistą formą przestrzeni kampusu, która zaświadczy o nowoczesności uczelni i jej nastawieniu na rozwój - w tym na szeroko rozumianą informatyzację. W artykule przedstawiono przykłady tego typu rozwiązań ze świata, które mogą stać się inspiracją w nadawaniu nowego wyrazu dla polskich uczelni, w tym dla e-PG.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Materiały konferencyjne - Perspektywy rozwoju e- Uczelni w kontekście globalnej informatyzacji, Akademia Medyczna, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański, 14-15.05.2009 strony 341 - 349
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Życzkowska K.: Architektoniczne aspekty e-Uczelni// Materiały konferencyjne - Perspektywy rozwoju e- Uczelni w kontekście globalnej informatyzacji, Akademia Medyczna, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański, 14-15.05.2009/ Gdańsk: , 2009, s.341-349
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 83 razy