Assessment of Road Restraint Systems in Polish Conditions - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Assessment of Road Restraint Systems in Polish Conditions

Abstrakt

Key to understanding the needs and tools of road infrastructure management is identifying the hazards and their sources involved in having no or faulty road restraint systems. Clarity is also needed on why the systems are wrongly designed, constructed, built and operated. To ensure that the problem is adequately understood, research and site observations were conducted and mathematical models were built to describe the level of roadside risk. To aid studies of road safety barrier and other road safety equipment functionality, it is vital to carry out field crash tests and crash test simulations. The main goal of the work is to develop a method for selecting optimal road restraint systems.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 6

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 75 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Journal of KONBiN nr 45, wydanie 1, strony 325 - 343,
ISSN: 1895-8281
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Budzyński M., Jamroz K., Jeliński Ł.: Assessment of Road Restraint Systems in Polish Conditions// Journal of KONBiN. -Vol. 45., iss. 1 (2018), s.325-343
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/jok-2018-0017
Bibliografia: test
  1. Manual for Assessing Safety Hardware, 2009. American Association of State Highway and Transportation Officials. otwiera się w nowej karcie
  2. Holdridge J. M., Shankar V. N., Ulfarsson G. F., 2005. The crash severity impacts of fixed roadside objects. Journal of Safety Research 36. otwiera się w nowej karcie
  3. Lee J., Mannering F., 1999. Analysis of roadside accident frequency and severity and roadside safety management. Research Report T9903, Task 97; US DOT, FHWA, Washington. otwiera się w nowej karcie
  4. Jurewicz C., Steinmetz L. 2012, Crash performance of safety barriers on high- speed roads. Journal of the Australasian College of Road Safety-Volume 23.
  5. Karim, H., Magnusson, M., Wiklund, M., 2012. Assessment of Injury Rates Associated with Road Barrier Collision. Procedia -Social and Behavioral Sciences, no. 48. otwiera się w nowej karcie
  6. Jamieson N.J., Waibl G., Davies R., 2011. Use of roadside barriers versus clear zones. NZ Transport Agency research report 517, Wellington, New Zealand. otwiera się w nowej karcie
  7. La Torre F., 2014 "SAVeRS Selection of Appropriate Vehicle Restraint Systems," 2014, no. February.
  8. NCHRP 350, 1992 Recommended Procedures for the Safety Performance Evaluation of Highway Features. Transportation Research Board. otwiera się w nowej karcie
  9. Budzynski M., Jamroz K., Jelinski Ł., Antoniuk M., 2016. Why are trees still such a major hazard to drivers in Poland?, W: 6th Transport Research Arena. otwiera się w nowej karcie
  10. Budzynski M., Antoniuk M., 2017. The guidelines and principles for planning and design of road restraint systems. MATEC Web of Conferences. Volume 122 (2017). XI International Road Safety Seminar GAMBIT 2016, Poland. otwiera się w nowej karcie
  11. PE-EN 1317-1/8, Systemy ograniczające drogę -Część 1-8. Polska Norma (części przygotowane i w trakcie przygotowania).
  12. PN-EN 12767:2003 Bierne bezpieczeństwo konstrukcji wsporczych dla urządzeń drogowych. Wymagania i metody badań.
  13. EN 1317 -Part 1-3 : 2010. Suite of Performance Standards for the design, manufacture & testing of vehicle restraint systems (VRS) to a common European Standard. otwiera się w nowej karcie
  14. Hallquist J. O., 2007. LS-DYNA Keyword User's Manual, Livermore Sofware Technology Corporation, Livermore, CA, USA. otwiera się w nowej karcie
  15. Borovinsek M., Vesenjak M., Ulbin M., Ren Z., 2007. Simulation of crash test for high containment levels of road safety barriers, Engineering Failure Analysis 14. otwiera się w nowej karcie
  16. Klasztorny M., Niezgoda T., Romanowski R., Nycz D., Rudnik D., Zielonka K., 2014. Overlay on the barrier barrier guide, Patent application P.409756. otwiera się w nowej karcie
  17. Klasztorny M., Nycz D. B., Szurgott P., 2016. Modelling and simulation of crash tests of N2-W4-A category safety road barrier in horizontal concave arc, International Journal of Crashworthiness. otwiera się w nowej karcie
  18. Kreja I., Mikołajków L., Wekezer J., 2000. Computer simulation of vehicle collisions with road safety devices, Road construction, Vol. 8. otwiera się w nowej karcie
  19. Niezgoda T., Barnat W., Dziewulski P., Kiczko A.: Modelowanie numeryczne i symulacja drogowych testów zderzeniowych z wykorzystaniem zaawansowanych systemów CAD/CAE. Journal of KONBiN 3(23)2012. otwiera się w nowej karcie
  20. Nycz D., Modeling and numerical testing of N2-W4-A barrier crash tests on road bends, 2015. PhD thesis, Military University of Technology, Warsaw.
  21. Wilde K., Jamroz K., Bruski D., Burzyński S., Chroscielewski J., Witkowski W., 2016. Numerical study of bus collision in barrier system and truss support structure, JCEEA, t. XXXIII, z. 63 (1/I/16). otwiera się w nowej karcie
  22. GDDKiA, 2010. Guidelines for the use of road safety barriers on national roads, Warsaw.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 133 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi