Abstrakt
Key to understanding the needs and tools of road infrastructure management is identifying the hazards and their sources involved in having no or faulty road restraint systems. Clarity is also needed on why the systems are wrongly designed, constructed, built and operated. To ensure that the problem is adequately understood, research and site observations were conducted and mathematical models were built to describe the level of roadside risk. To aid studies of road safety barrier and other road safety equipment functionality, it is vital to carry out field crash tests and crash test simulations. The main goal of the work is to develop a method for selecting optimal road restraint systems.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
6
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of KONBiN
nr 45,
wydanie 1,
strony 325 - 343,
ISSN: 1895-8281 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Budzyński M., Jamroz K., Jeliński Ł.: Assessment of Road Restraint Systems in Polish Conditions// Journal of KONBiN. -Vol. 45., iss. 1 (2018), s.325-343
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/jok-2018-0017
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 168 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
The effects of vehicle restraint systems on road safety
- M. Budzyński,
- K. Wilde,
- K. Jamroz
- + 6 autorów