Automatyczna budowa taksonomii usług w oparciu o ich głosy w języku naturalnym oraz przy uzyciu zewnętrznych źródeł wiedzy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Automatyczna budowa taksonomii usług w oparciu o ich głosy w języku naturalnym oraz przy uzyciu zewnętrznych źródeł wiedzy

Abstrakt

Przedstawiono propozycję metody automatycznej budowy taksonomiiusług na podstawie ich opisów w języku naturalnym, w oparciu ometodę analizy formalnych koncepcji (FCA). Dodatkowo przedstawione rozwiązanie przewiduje możliwość skorzystania z zewnętrznych źródeł wiedzy takich jak Wikipedia, Word Net, ConceptNet lub globalnej sieci WWW w celu eliminacji problemu niepełnych danych wejściowych (ang. data sparseness).

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Inteligentne przestrzenie usług informacyjnych. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Kontekst i analiza zachowań) strony 71 - 80
Język:
polski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Michalski M.: Automatyczna budowa taksonomii usług w oparciu o ich głosy w języku naturalnym oraz przy uzyciu zewnętrznych źródeł wiedzy// Inteligentne przestrzenie usług informacyjnych. Praca zbiorowa Katedry Architektury Systemów Komputerowych KASKBOOK,(Kontekst i analiza zachowań)/ ed. ed. Henryk Krawczyk, Katedra Architektury Systemów Komputerowych, Wydział ETI Politechnika Gdańskiej. Gdańsk: , 2009, s.71-80
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 54 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi