Abstrakt
W powszechnym rozumieniu konkurować na rynku oznacza gwarantować niskie ceny. Czy takie sformuowanie jest poptrawne? Czy fakt oferowania przez dany kraj tańszych produktów oznacza jednoznacznie, że jest on bardziej konkurencyjny na rynku międzynarodowym. Punktem wyjścia jest prawo jednej ceny (PJC). W rozdziale przedstawiono podstawowe zastrzeżenia wobec PJC i teorii parytetu sły nabywczej oraz potencjalne korzyści wynikające z wyrównywania się cen. W części empirycznej znalazło się porównanie poziomu cen w Unii Europejskiej oraz analiza zależności pomiędzy stopniem konkurencyjności a poziomem cen w krajach OECD w 2005 r.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Konkurencyjność : poziom makro, mezo i mikro strony 75 - 96
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Wolszczak-Derlacz J.: Cenowa konkurencujność w ujęciu międzynarodowym// Konkurencyjność : poziom makro, mezo i mikro/ ed. red. nauk. Nelly Daszkiewicz ; aut.: Nelly Daszkiewicz [et al.]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008, s.75-96
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 117 razy