Abstrakt
An analysis of balancing of V6 engines equipped with split-pin crankshafts with any cylinder bank angle based on the mathematical relations derived in the paper was carried out. A comparison of the quality of their balancing with engines equipped with common-pin crankshafts was also carried out. The bank angle ranges beneficial for balancing of moments of inertia forces in reciprocating motion were determined. A mathematical relation on the optimum value of the main counterweights in the function of the cylinder bank angle was derived as well. The advantages of the split-pin crankshafts from the point of view of balancing were indicated also.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
strony 2 - 12,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Mosakowski R.: Comparative analysis of balancing of V6 engines with common- and split-pin crankshafts// Combustion Engines. -., iss. 1(156) (2014), s.2-12
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 132 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Electrohydrodynamic flow patterns and collection efficiency in narrow wire-cylinder type electrostatic precipitator
- A. Niewulis,
- A. Berendt,
- J. Podliński
- + 1 autorów