Abstrakt
The paper describes a process of in situ dynamic tests of a composite sandwich footbridge before its accepta-tion for exploitation in real traffic conditions. It is only a part of a big research task that includes design, manufacture and introduce practical application of the bridge. The in situ measured natural modes and fre-quencies are compared with numerically determined ones. Finite element analysis is established to estimate the behavior of the bridge. The obtained results present good correlation with the experimental values.
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Shell Structures: Theory and Applications. - Vol. 4 strony 457 - 460
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Pyrzowski Ł., Sobczyk B., Rucka M., Miśkiewicz M., Chróścielewski J.: Composite sandwich footbridge - measured dynamic response vs. FEA// Shell Structures: Theory and Applications, vol.4/ ed. W. Pietraszkiewicz, W. Witkowski Leiden: CRC Press / Balkema, 2018, s.457-460
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Projekt wytycznych planowania tras dla pieszych
- K. Jamroz,
- R. Okraszewska,
- L. Michalski
- + 2 autorów
2020
BADANIA KOMPOZYTOWEGO MOSTU DLA PIESZYCH
- J. Chróścielewski,
- M. Miśkiewicz,
- Ł. Pyrzowski
- + 1 autorów
2015