Abstrakt
Since 1991 Poland has been systematically reducing its traffic hazard. Despite considerable progress Poland is still among the most dangerous countries in the European Union. The key types of actions that help to reduce fatalities include enhancement of pedestrian safety, reducing the number of speeding drivers and eliminating or reducing hazard on the road. The paper presents a brief diagnosis of the state of road safety in Poland and a synthetic evaluation of the implementation of further national road safety programmes. It proposes measures necessary for achieving Vision Zero until 2050 (adopted by the EU) and an assessment of their effectiveness.
Cytowania
-
2
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201712200001
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
MATEC Web of Conferences
nr 122,
strony 1 - 7,
ISSN: 2261-236X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Jamroz K., Kustra W., Żukowska J.: Conditions and capacity for implementing Poland’s vision zero// MATEC Web of Conferences -Vol. 122, (2017), s.1-7
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1051/matecconf/201712200001
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy