DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation

Abstrakt

The idea of automatic question answering system has a very long history. Despite constant improvement of the systems asking questions in the natural language requires very complex solutions. In this paper the DBpedia and YAGO are evaluated as a knowledge bases for simple class 1 and 2 question answering system. For this purpose a question answering system was designed and implemented. The proposed solution and the knowledge bases were evaluated and some remarks are given.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 2

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 119 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Springer International Publishing AG 2018)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Opublikowano w:
Advances in Intelligent Systems and Computing nr 659, strony 251 - 260,
ISSN: 2194-5357
Tytuł wydania:
Man-Machine Interactions 5 strony 251 - 260
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Boiński T. M., AMBROŻEWICZ A.: DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation// Man-Machine Interactions 5/ ed. Aleksandra Gruca, Tadeusz Czachórski, Katarzyna Harezlak, Stanisław Kozielski, Agnieszka Piotrowska : , 2018, s.251-260
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-67792-7_25
Bibliografia: test
  1. Auer, S., Bizer, C., Kobilarov, G., Lehmann, J., Cyganiak, R., Ives, Z.: DBpedia: a nucleus for a web of open data. In: Aberer, K. (ed.) The Semantic Web. LNCS, vol. 4825, pp. 722-735. Springer, Heidelberg (2007) otwiera się w nowej karcie
  2. Banko, M., Brill, E., Dumais, S., Lin, J.: AskMSR: question answering using the worldwide web. In: 2002 AAAI Spring Symposium on Mining Answers from Texts and Knowledge Bases, Palo Alto, USA, pp. 7-9 (2002)
  3. Czerski, D., Ciesielski, K., Dramiński, M., K lopotek, M., Loziński, P., Wierzchoń, S.: What NEKST?-Semantic search engine for Polish internet. In: Tre, G., Grze- gorzewski, P., Kacprzyk, J., Owsiński, J., Penczek, W., Zadrożny, S. (eds.) Chal- lenging Problems and Solutions in Intelligent Systems. SCI, vol. 643, pp. 335-347. Springer, Cham (2016) otwiera się w nowej karcie
  4. De Marneffe, M.C., MacCartney, B., Manning, C.D.: Generating typed dependency parses from phrase structure parses. In: LREC 2006, Geona, Italy, vol. 6, pp. 449- 454 (2006)
  5. Duch, W., Szymański, J., Sarnatowicz, T.: Concept description vectors and the 20 question game. In: K lopotek, M., Wierzchoń, S., Trojanowski, K. (eds.) Intelligent Information Processing and Web Mining. AINSC, vol. 31, pp. 41-50. Springer, Heidelberg (2005) otwiera się w nowej karcie
  6. Ferrucci, D., Levas, A., Bagchi, S., Gondek, D., Mueller, E.T.: Watson: beyond jeopardy!. Artif. Intell. 199, 93-105 (2013) otwiera się w nowej karcie
  7. Ferrucci, D.A.: IBM's Watson/DeepQA. ACM SIGARCH Comput. Archit. News 39(3) (2011) otwiera się w nowej karcie
  8. Harabagiu, S.M., Moldovan, D.I., Pasca, M., Mihalcea, R., Surdeanu, M., Bunescu, R.C., Girju, R., Rus, V., Morarescu, P.: FALCON: boosting knowledge for answer engines. In: TREC 2000, Gaithersburg, USA, pp. 479-488 (2000) otwiera się w nowej karcie
  9. Marciriczuk, M., Ptak, M., Radziszewski, A., Piasecki, M.: Open dataset for devel- opment of Polish question answering systems. In: LTC 2013, Poznań, Poland (2013)
  10. Marcus, M.P., Marcinkiewicz, M.A., Santorini, B.: Building a large annotated cor- pus of English: the penn treebank. Comput. Linguist. 19(2), 313-330 (1993) otwiera się w nowej karcie
  11. Moldovan, D.I., Harabagiu, S.M., Paşca, M., Mihalcea, R., Goodrum, R.A., Gîrju, C.R., Rus, V.: LASSO: a tool for surfing the answer net. TREC 1999, 65-73 (1999) otwiera się w nowej karcie
  12. Simmons, R.F.: Natural language question-answering systems: 1969. Commun. ACM 13(1), 15-30 (1970) otwiera się w nowej karcie
  13. Suchanek, F.M., Kasneci, G., Weikum, G.: Yago: a core of semantic knowledge. In: WWW 2007, pp. 697-706. ACM, Banff (2007) otwiera się w nowej karcie
  14. Szymański, J.: Self-organizing map representation for clustering wikipedia search results. In: Nguyen, N.T., Kim, C.G., Janiak, A. (eds.) Intelligent Information and Database Systems. LNCS, vol. 6591, pp. 140-149. Springer, Heidelberg (2011) otwiera się w nowej karcie
  15. Szymański, J.: Words context analysis for improvement of information retrieval. In: Nguyen, N.T., Hoang, K., Jedrzejowicz, P. (eds.) International Conference on Computational Collective Intelligence. LNCS, vol. 7645, pp. 318-325. Springer, Heidelberg (2012) otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 241 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi