DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation

Abstrakt

The idea of automatic question answering system has a very long history. Despite constant improvement of the systems asking questions in the natural language requires very complex solutions. In this paper the DBpedia and YAGO are evaluated as a knowledge bases for simple class 1 and 2 question answering system. For this purpose a question answering system was designed and implemented. The proposed solution and the knowledge bases were evaluated and some remarks are given.

Cytowania

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 2

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 127 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (Springer International Publishing AG 2018)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Opublikowano w:
Advances in Intelligent Systems and Computing nr 659, strony 251 - 260,
ISSN: 2194-5357
Tytuł wydania:
Man-Machine Interactions 5 strony 251 - 260
Język:
angielski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Boiński T. M., AMBROŻEWICZ A.: DBpedia and YAGO as Knowledge Base for Natural Language Based Question Answering—The Evaluation// Man-Machine Interactions 5/ ed. Aleksandra Gruca, Tadeusz Czachórski, Katarzyna Harezlak, Stanisław Kozielski, Agnieszka Piotrowska : , 2018, s.251-260
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-319-67792-7_25
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 259 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi