Abstrakt
Currently, international behaviors of family businesses (FBs) attract a growing interest of researchers. In an increasingly competitive environment, numerous FBs are forced to expand into foreign markets in search for ways to survive or grow. The article is both theoretical and empirical. In the theoretical part it presents theoretical concepts of FBs internationalization, especially determinants for their going international. In empirical part, the study focuses on two particular internationalization determinants: the attitude of family firm towards internationalization and some aspects of the business environment. Methodology used in the paper is unique. Authors use a structural equation modeling (SEM) to explore how strong is a causal effect of the attitude to internationalization and of the business environment to internationalize a firm. The results of the survey are presented on the sample of 216 firms, including 88 FBs (were investigated with the use of a survey questionnaire).
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przedsiębiorczość i Zarządzanie
nr 15,
strony 11 - 30,
ISSN: 1733-2486 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Daszkiewicz N., Olczyk M.: Determinants of the Internationalization of Family Firms - a Structural Eqquation Modeling Analysis// Przedsiębiorczość i Zarządzanie. -Vol. 15., nr. 7, cz.II (2015), s.11-30
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 126 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
THE CONCEPT AND THE STATE OF RESEARCH ON THE PERFORMANCE OF FAMILY BUSINESSES
- E. Sokołowska,
- D. Boehlich,
- A. Dziadkiewicz