Abstrakt
Wskazano, że przy wprowadzaniu długich pociągów pojawiają się możliwości, ale i ograniczenia różnej natury oraz problemy do rozwiązania. Inne w przypadku długich pociągów i inne w przypadku ciężkich pociągów. Pokazano długie pociągi, jako szansę na polepszenie bezpieczeństwa na drogach, poprzez ograniczenie na nich ruchu samochodów ciężarowych. Łatwiej będzie w praktyce realizować pomysł „Tiry na tory” Długie pociągi są szansą na zmniejszeni kosztów przewozów towarowych i zmniejszenie zajętości torów. Gdzie w składzie pociągu umieścić lokomotywy? Pokazano znaczenie metod i metodyki prowadzenia długich pociągów, w tym znaczenie i wpływ siły pociągowej oraz siły hamowania na nawierzchnię kolejową i bezpieczeństwo jazdy. Zwiększenie oddziaływań cyklicznych na tor w przypadku długich pociągów i ich ewentualny wpływ na degradację toru. Do analizy wybranych zagadnień wykorzystano uogólnione układy dynamiczne i nieklasyczny rachunek operatorów
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- 64. Konferencja NaukowaKomitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB :Inżynieria kolejowa - szanse i wyzwania strony 173 - 186
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Mieloszyk E.: Długie pociągi// 64. Konferencja NaukowaKomitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB :Inżynieria kolejowa - szanse i wyzwania/ ed. dr hab. Piotr Kozioł; dr hab. inż. Andrzej Szarata; dr inż. Wojciech Drozd Kraków: Politechnika Krakowska, 2018, s.173-186
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 180 razy