Abstrakt
Skala przedsiębiorczości występująca w Polsce na tle tego zjawiska w innych krajach UE jest zasadniczo porównywalna. Nie oznacza to jednak, aby ustawodawca polski czy unijny mieli zaprzestać starań zmierzających do zwiększenia aktywności przedsiębiorczości. Liczba i wielkość przedsiębiorców działających na danym rynku decyduje bowiem zarówno o liczbie zatrudnionych pracowników, poprawie bytu społeczeństwa czy wartości dodanej brutto. Należy zatem dołożyć wszelkich starań, aby procedura zakładania przedsiębiorstw, ale również pozyskiwania środków na takie założenie była maksymalnie ułatwiona (oczywiście przy zachowaniu odpowiednich gwarancji). Czynnikami motywującymi mogą być również szkolenia, programy aktywizujące czy wreszcie ułatwione pośrednictwo pracy.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Pieniądze i Więź
strony 111 - 123,
ISSN: 1506-7513 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Banasik P., Lewandowska K.: Ekonomiczny wymiar zjawiska przedsiębiorczości w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej// Pieniądze i Więź. -., nr. nr 3 (2012), s.111-123
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 133 razy