Abstrakt
W pracy przedstawiono metodę umożliwiającą wyznaczenie referencyjnego zużycia paliwa dla zarejestrowanych warunków eksploatacji. Warunki eksploatacji opisane są rozkładem energochłonności jednostkowej, która obejmuje zarówno wpływ warunków zewnętrznych jak również styl jazdy kierowcy. W pracy przedstawiono zestawienie wyników uzyskanych dla przejazdów wykonanych na terenie Gdańska, w regularnym ruchu miejskim. Przedstawiono także koncepcję oceny efektywności energetycznej pojazdów wraz z przykładami.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 21 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
strony 48 - 58,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Kropiwnicki J.: Estimation of vehicle operational fuel consumption// Combustion Engines. -., iss. nr 3 (2010), s.48-58
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy