Abstrakt
The paper presents an extended version of the author’s Evolutionary Sets of Safe Ship Trajectories method. The method plans safe tracks of all ships involved in an encounter including speed reduction manoeuvres, if necessary, and taking into account Rule 10 of COLREGS, which specifies ships’ behaviour within Traffic Separation Schemes governed by IMO. The paper focuses on the evaluation phase of the evolutionary process and shows how fitness function is designed to compare various possible tracks as well as to assess the quality of a final solution. The impact of the fitness function on the method’s results is illustrated by examples.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.07.02.18
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation
nr 7,
strony 301 - 308,
ISSN: 2083-6473 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Szłapczyński R.: Evolutionary Ship Track Planning within Traffic Separation Schemes – Evaluation of Individuals// TransNav - The International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. -Vol. 7., nr. 2 (2013), s.301-308
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.12716/1001.07.02.18
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 92 razy