Examining Ownership Equity as a Psychological Factor on Tourism Business Failure Forecasting - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Examining Ownership Equity as a Psychological Factor on Tourism Business Failure Forecasting

Abstrakt

This paper examines ownership equity as a predictor of future business failure within the tourism and hospitality sectors. The main goals of this study were to examine which ratios are the most important for a tourism business failure forecasting model and how significant is the “total percentage of equity ownership by company directors” ratio compared with other ratios associated with the probability of bankruptcy. A stepwise weight assessment ratio analysis (SWARA) was applied, and 12 tourism bankruptcy experts evaluated key ratios. Total percentage of equity ownership by company directors is considered a psychological factor, and it was identified as the fourth most important ratio for a business failure forecasting model. Academicians and practitioners can use the findings of this study whenever developing a forecasting model for tourism and hospitality enterprises.

Cytowania

  • 8

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 1 3

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 94 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Frontiers in Psychology nr 10,
ISSN: 1664-1078
Język:
angielski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Korol T., Spyridou A.: Examining Ownership Equity as a Psychological Factor on Tourism Business Failure Forecasting// Frontiers in Psychology -Vol. 10, (2019), s.3048-
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3389/fpsyg.2019.03048
Źródła finansowania:
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 156 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi