Abstrakt
Fashion and tourism are two social, cultural, and economic phenomena that have both numerous connections and surprising similarities. These are not new: they have been built and developed since the beginnings of tourism as a modern social phenomenon, emerged in Europe in the context of the industrial revolution. They consolidated in the first decades of the 21st century, in a context where both phenomena have completed their “mass” cycle and are currently seeking alternative ways of expression and development. The chapter analyzes first the common characteristics of these two phenomena, fashion and tourism, as well as the challenges they are facing in the beginning of the 21st century. What can one learn from these proximities? What does the evolution of the practices, policies, and space planning of one phenomenon say about the other?
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2023
- Opis bibliograficzny:
- Gravari-Barbas M., Sabatini N.: Fashion and Tourism: Parallel Stories of Two "Dream Marvels".// Fashion and Tourism: Parallel Stories/ : , , s.3-17
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1108/s1571-504320230000026001
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 53 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Social Media in the Fashion Industry. Fundamentals, Strategy and Research Methods
- S. Patricia,
- H. T. Nobile,
- C. Sánchez-Blanco
- + 1 autorów