Abstrakt
W artykule przeprowadzono dokładną analizę zderzeń pomiędzy dwoma budynkami stosując metodę elementów skończonych z użyciem elementów powłokowych. Wyniki analizy pokazują, iż kolizje mogą prowadzić do znacznego zwiększenia odpowiedzi konstrukcji lżejszej, podczas gdy zachowanie się cięższego budynku jest jedynie nieznacznie zależne od efektu zderzeń. Wyniki te jednoznacznie wskazują, iż podczas projektowania na terenach sejsmicznych szczególną uwagą należy zwrócić na budowlę słabszą, dla której zderzenia mogą być katastrofalne.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Shell Structures: Theory and Applications. - Vol. 2 strony 171 - 174
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Jankowski R.: FEM analysis of earthquake-induced pounding between two buildings modelled by shell elements// Shell Structures: Theory and Applications. - Vol. 2/ ed. eds. W. Pietraszkiewicz, I. Kreja. London: CRC Press/Balkema, 2010, s.171-174
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 87 razy