Abstrakt
Tranzytowe położenie Polski jest jej atutem. Do roku 2013 ma powstać sieć zmodernizowanych linii kolejowych przystosowanych do dużych prędkości. Połączą one kraj z silnymi ekonomicznie regionami starej Unii Europejskiej oraz z wielkimi rynkami zbytu w krajach byłego Związku Radzieckiego. Przy okazji przebudowy samych tras zamierza się przebudować ważniejsze dworce strategiczne: Gdynię Główną Osobową, Warszawę Centralną, Warszawę Wschodnią, Warszawę Zachodnią, Poznań Główny, Szczecin Główny, Katowice Główne. Obecnie trwają prace budowlane w rejonie Dworca Głównego w Krakowie (Nowe Miasto), zagospodarowywany jest rejon Dworca Centralnego w Warszawie (Złote Tarasy).
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- włoski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Załuski D.: Ferrovie ad alta velocita in Polonia// . -., (2005),
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 84 razy