Abstrakt
W artykule przedstawiono oryginalne rozwiązanie konstrukcyjne nowoczesnego czterosuwowego silnika spalinowego z centralnie umieszczoną, dzieloną komorą spalania. Rozwiązanie takie umożliwia znacznie lepsze wykorzystanie ciepła, co oznacza wyższą sprawność i mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję szkodliwych gazów takich, jak tlenki azotu (NO2), węglowodory (HC) i dwutlenek węgla (CO2). Silnik może pracować na paliwo płynne lub gazowe. Obecnie prototyp silnika przygotowywany jest do badań laboratoryjnych.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 17 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Journal of Polish CIMEEAC
nr 3,
strony 69 - 70,
ISSN: 1231-3998 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Dymarski C., Rolka G.: Four-stroke engine with central located, dyvided combustion chamber// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 3., nr. nr 1 (2008), s.69-70
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy