How can the double bias of mistakes block organizational intelligence? Gender and position analysis - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

How can the double bias of mistakes block organizational intelligence? Gender and position analysis

Abstrakt

Purpose – This study aims to examine whether double bias of mistakes (DBM) jeopardizes organizational learning and intelligence.Moreover, it verifies how female and male knowledge workers affected by the DBM impact organizational intelligence building. Design/methodology/approach – The structural equation modeling method was used to analyze a large sample of 1,111 Polish knowledge workers (mixed sectors). Findings – This study exposed that women managers, unlike men, are open to learning from mistakes and sharing knowledge gained this way. Practical implications – The study results provoke the conclusion that patriarchy-dominated, less-inclusive organizations and societies will probably learn slower than inclusive ones representing gender variety, especially inmanagement boards that shape organizational culture. Originality/value – The essence of organizational success iswhat people can achieve together. So, collective, instead of individual, growth matters more. Organizational intelligence is not the sum of individual IQs but a collective ability to adapt smoothly together as a community. This pioneering study exposes that women are potentially better collective intelligence-building leaders than men.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach dostępnych w wersji elektronicznej [także online]
Opublikowano w:
Gender in Management
ISSN: 1754-2413
Język:
angielski
Rok wydania:
2025
Opis bibliograficzny:
Kucharska W., Szeluga-Romańska M., How can the double bias of mistakes block organizational intelligence? Gender and position analysis, Gender in Management, 2025,10.1108/GM-08-2024-0438
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1108/gm-08-2024-0438
Źródła finansowania:
  • Działalność statutowa/subwencja
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 0 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi