Abstrakt
Przedstawiony hybrydowy system sterowania statkiem w sytuacji kolizyjnej na morzu, ma umożliwić nawigatorowi podjęcie decyzji pozwalającej na bezpieczne przejście przez dany akwen z uwzględnieniem warunków pogodowych, i spotkanych ograniczeń nawigacyjnych o charakterze statycznym i dynamicznym. System ten łączy pracę dwóch technik komputerowych, algorytmów ewolucyjnych do wyznaczania optymalnej ścieżki przejścia i sterowania rozmytego do kierowania statkiem po zadanej ścieżce przejścia. Przedstawiona publikacja łączy w sobie w jednym systemie, dwie techniki komputerowe, algorytmy ewolucyjne do wyznaczenia optymalnej ścieżki przejścia statku oraz logikę rozmytą do sterowania po wyznaczonej ścieżce przejścia.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Proceedings of the 9th IEEE International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics. MMAR 2003. Międzyzdroje, Poland, 25-28 August 2003 strony 263 - 268
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Łebkowski A., Smierzchalski R.: Hybrid system of safe ship steering at sea// Proceedings of the 9th IEEE International Conference on Methods and Models in Automation and Robotics. MMAR 2003. Międzyzdroje, Poland, 25-28 August 2003/ ed. R. Kaszyński Szczecin: Wydaw. Uczel. P. Szczec., 2003, s.263-268
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 111 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
An interactive system for mobile robot navigation
- K. Rudzinska,
- H. Kormański,
- M. Carlini
- + 1 autorów