Abstrakt
Manewry dobijania statków do nabrzeży portowych są trudnymi operacjami, przy których należy uwzględniać m. in. na pływy, wiatry, widzialność, prędkość, masę statku, odległość od pirsu. Ewentualna kolizja z pirsem niesie poważne konsekwencje, szczególnie groźne dla wielkich statków a zwłaszcza tankowców. Referat prezentuje hydroakustyczne systemy kontroli manewrów statków wykonane przez zespół pracowników Katedry Systemów Elektroniki Morskiej wydziału ETI Politechniki Gdańskiej i zainstalowane na pirsie paliwowym i pirsie węglowym Portu Północnego w Gdańsku. Każdy z tych systemów mierzy w sposób ciągły cztery odległości między skrajem pirsu i burtą statku metodą sonarową i po odpowiednim przetworzeniu sygnałów oblicza prędkość dziobu i rufy względem nabrzeża. Wyniki wyświetla na widocznej z pokładu manewrującego statku wielkogabarytowej tablicy świetlnej wraz z ewentualnymi alarmami oraz rejestruje parametry manewrów wraz z maksimum amplitudy ugięcia dalb odbojowych zmierzonym w sposób mechaniczny.
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Kilian L., Marszal J., Ostrowski Z., Salamon R., Raganowicz A., Zachariasz K.: Hydroacoustic ships berthing aid systems in Gdańsk north harbour // / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 102 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Investigation of motion of the lifeboat lowered from ship's deck
- C. Dymarski,
- M. Kraskowski,
- M. Sperski